Don Don izvaža krofe na deset tujih trgov, med njimi na Hrvaško, v Srbijo, BiH, Črno goro, Makedonijo, Bolgarijo, Romunijo ter na Madžarsko, Slovaško in Češko. Trenutno ocenjujejo, da bodo prodali 21 odstotkov več krofov kot lani. Kupci jih lahko najdejo pri vseh večjih trgovcih v Sloveniji, v manjših trgovinah, na bencinskih servisih Petrola, MOL-a in Ine, z njimi pa se sladkajo tudi gostje v gostinskih objektih in šolarji. V preteklem letu je podjetje poslalo na trg dva nova in inovativna okusa krofov: trojni čoko s temnim testom, čokoladnim prelivom, koščki čokolade in čokoladno-lešnikovim polnilom ter čoko-borovnica, oblit s čokoladnim prelivom, posipan z vijoličnimi mrvicami in polnjen z borovničevo marmelado, ki se pridružujeta klasičnemu in najbolj priljubljenemu krofu z mareličnim polnilom. Odzivi s trga so zelo pozitivni, zato pričakujejo, da bosta postala del redne ponudbe.

Prihodki za desetino višji

Podjetje Don Don je lani v primerjavi z letom 2022 poslovalo uspešno. Prihodki družbe so znašali 47,6 milijona evrov in so za desetino višji kot leto prej. Če gledamo rast prihodkov glede na leto 2017, ko je bilo podjetje razglašeno za regijsko gazelo, so porasli za 49 odstotkov (v letu 2017 so dosegli 32 milijonov evrov). Rast v lanskem letu glede na leto 2002 je predvsem posledica večjih prodanih količin, dobiček družbe pa je ostal na ravni leta 2022. Skupina Don Don pa je v letu 2023 ustvarila 188 milijonov evrov prihodkov, kar predstavlja 11-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Veliko rast prihodkov so dosegli predvsem na novih trgih, kamor izvažajo zamrznjene izdelke. Na poslovanje sicer najbolj vplivajo inovacije, nove produktne skupine, novi trgi za izdelke ter kapitalska sredstva skupine, ki vse to omogoča.

Skupino Don Don trenutno sestavljajo podjetja v enajstih državah, izvaža pa na skupno 18 trgov v Evropi. Prevladujoče so še vedno države, v katerih imajo tudi proizvodne obrate – 21 proizvodnih enot in dva mlina. To so Slovenija, Hrvaška, Srbija in Črna Gora, poleg tega pa zavzemata vedno večji delež v prodaji še Romunija in Bolgarija. Novi trgi, na katerih so začeli s poslovanjem leta 2022 ter nato nadaljevali v lanskem letu in kjer bodo dejavni tudi letos, pa so Makedonija, Češka, Slovaška, Poljska, Madžarska, Avstrija, Italija, Španija, Grčija, Latvija in Kosovo. Že dolgo so prisotni tudi v Bosni, pojasnjujejo v družbi.

Investicije predvsem v avtomatizacijo

Investicije v zadnjih sedmih letih so bile osredotočene na avtomatizacijo tovarn. Tako so v Kragujevcu leta 2017 postavili linijo za toast, Kranju pa dve leti kasneje avtomatizirano linijo za krofe. Zgradili so pekarno v Novem Sadu, kjer so postavili dve avtomatski liniji za specialne vrste kruha ter dve za lepinje. Z odpiranjem trga za lepinje so nadaljevali s postavitvijo linije za lepinje v Nišu ter v letu 2023 zaključili investicijo v drugo proizvodnjo linijo za lepinje v Subotici. Plan za naprej je konsolidacija dosedanjih investicij ter začetek novih na območju Slovenije in Srbije, in sicer v skladu s planom razvoja proizvodnih skupin, ki jih postavljajo v središče: toast in zamrznjeni izdelki. V tem letu napovedujejo veliko investicijo za proizvodnjo toasta v Grosupljem, večje investicije v nove avtomatizirane tovarne pa načrtujejo tudi na območju Srbije.

V družbi načrtujejo nov proizvodni obrat v Grosupljem, v katerem bodo izdelovali kakovosten pakirani kruh z daljšim rokom uporabe, po katerem je čedalje več povpraševanja predvsem med urbanimi potrošniki. Tovarna bo eden največjih in najzmogljivejših tovrstnih objektov na območju jugovzhodne Evrope, prvi izdelki naj bi iz nje prišli proti koncu leta 2025. Rast prodaje zaznavajo tudi v kategoriji delno pečenega zamrznjenega kruha. V podjetju že imajo dve visoko avtomatizirani liniji za njegovo proizvodnjo, katerih zmogljivosti so bile hitro zapolnjene, zato gradijo tretjo linijo. V regiji že nekaj let narašča tudi trend prodaje kruha za dopeko na prodajnem mestu. V Sloveniji in na Hrvaškem je v vzponu kategorija delno pečenega pakiranega nezmrznjenega kruha, ki ga kupci lahko spečejo doma ali ga spečejo trgovci, kar občutno zmanjša vračila. Eksponentno rast beležijo pri prodaji lepinj oziroma somunov. Don Don je eden največjih proizvajalcev tega izdelka v regiji. Lani so prodali več kot 70 milijonov somunov, s širitvijo prodaje izven Balkana na druge evropske trge pa pričakujemo, da se bo rast v prihodnjih letih še nadaljevala.