Test: Peugeot 508 SW GT 1.6 THP Hybrid 225 EAT8 - Ohranjanje kondicije

18. 12. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Aktualna generacija Peugeota 508 je na trgu zlahka prepoznavna, saj je na cestah več kot štiri leta. V tem času je našla svoj krog kupcev, ki ga želi z zadnjo posodobitvijo še okrepiti. In ob tem je treba odkrito priznati, da je kljub štirim letom na grbi še vedno v odlični formi.

Prenova, ki nosi letošnjo letnico, sicer ni prinesla tektonskih premikov, je pa največji limuzinsko-kombijevski »mački« prinesla povsem nov obraz. Ta gre v korak z vizualno prenovo identitete znamke, ki je bila nujno potrebna, predvsem zaradi novega logotipa, ki sedaj krasi masko avtomobila. O okusih se ne razpravlja, a moje mnenje je, da je »petstoosmica« sedaj še agresivnejša in bolj športna.

Slednje je tudi vodilo, ki dela Peugeotovega največjega karavana še toliko bolj posebnega. Že nekaj časa je namreč minilo, odkar sem bil v stiku s tem avtomobilom, in sem tako vmes pozabil, kako zelo nizek je. Tu je prvi kompromis, pri katerem na račun všečne dinamične zasnove trpi uporabnost. Naslednji »saj res« je sledil ob odpiranju vrat. Imajo namreč kupejevsko zasnovo, tako da na okvirje stranskih stekel kar pozabite.

Naslednji kompromis na račun športnosti se dotika splošne uporabnosti, ki jo prisojamo kombijem ali karavanom. Peugeot 508 SW namreč ni prostorski čudež, pač pa bi ga prej uvrstil med zmerno uporabne karavane. Padajoča streha nekoliko zmanjša višinsko prostornost zadnje klopi (čeprav bodo potniki srednje rasti brez težav spravili glavo »pod strop«), prtljažni prostor je s 530 litri sicer dokaj radodarno odmerjen, a bi glede na splošne dimenzije, saj avto v dolžino meri skoraj 4,8 metra, pričakoval kakšen liter več. Ampak pomislek – kolikokrat pa dejansko povsem napolnite prtljažnik? V povprečju najbrž dvakrat na leto.

Pozabite na avtocesto, 508 je doma v ovinkih!

Vsi kompromisi pa se pokažejo v trenutku, ko »petstoosmico« poženem na cesto. Suvereno, skoraj športno odzivno podvozje ni nič kaj »francosko«. Podvozje se namreč čvrsto in dovolj odzivno spopada z voznikovimi ukazi, sploh na vijugastih, odprtih cestah, kjer dejansko postane križarjenje pravi užitek. Le precej sterilen občutek, ki ga ponuja krmilni mehanizem, se bolj sklada z GT-jevsko filozofijo (potovalne) dinamike. Sem še vedno spada tudi občutek precej težke prednje osi ob zaprtih zavojih. Kakorkoli – dokler ga ne boste silili v zavoje, je 508 precej prijazen in ubogljiv francoski GT.

V duhu celotne pojave avtomobila je sedenje nizko, za tiste, ki še vedno niste seznanjeni s Peugeotovo kabinsko ideologijo, pa bi lahko na tem mestu sledilo presenečenje. Peugeot si je namreč že pred leti na novo zamislil voznikovo delovno okolje in ga poimenoval i-cockpit. Na kratko, merilniki so postavljeni nad volanski obroč, slednji pa je izjemno majhnega premera, skratka, športen. In spet sem pri kompromisih. Da volanski obroč kljub svoji majhnosti ne bi zakrival merilnikov, ga je treba spustiti precej nizko. Za moj okus malenkost prenizko. To sicer nekoliko pokvari splošen občutek športnosti, a ne toliko, da na cesti ne bi užival.

Končna cena postavlja smiselnost priključnega hibrida pod vprašaj

Priključna hibridna različica testnega avtomobila je s 165 kilovati (225 KM) sicer sredinska možnost tovrstnega pogona v Peugeotu 508. Umeščena je med malenkost šibkejšo 132-kilovatno (180 KM) in precej močnejšo 265-kilovatno (360 KM) različico. Prvi dve sta si z izjemo moči praktično enaki. Osnova je 1,6-litrski turbobencinski motor, ki zmore 133 kilovatov (180 KM), električni motor pa je nameščen v osemstopenjskem samodejnem menjalniku. Najbrž bi bila dovolj zmogljiva že šibkejša različica, a priznam, da je 225 »konjev« tudi zelo dobrodošlih in s 1771 kilogramov težkim avtomobilom nimajo nikakršnih težav.

Pri Peugeotu sicer pravijo, da boste lahko zgolj na elektriko prevozili 64 kilometrov, a meni tega res ni uspelo doseči. »Rekord« zelo prijazne vožnje je bil namreč dobrih 50 kilometrov, a je treba kot olajševalno okoliščino upoštevati tudi, da je večina voženj potekala v skoraj zimskih razmerah. In mraz ni ravno prijatelj baterije. V vsakem primeru pa je delovanje hibridnega pogona precej umirjeno in sinhrono, le v določenih situacijah, zlasti pri kratkih in močnih pospeševanjih, sistem ne ve točno, pri katerih obratih (in v katerem trenutku) bi na zabavo povabil še bencinski motor. Tudi poraba električne energije je v ospredju, čeravno se voznik odloči za hibridni način, in pri umirjeni vožnji sistem za pogon prioritetno porablja elektriko, kar se pozna pri daljših vožnjah, kjer e-motor le redko intenzivneje pomaga zmanjšati porabo.

Letošnja prenova kaj dosti novosti ni prinesla. Nova je torej maska avtomobila z novim logotipom, druga pomembnejša posodobitev pa je nov infozabavni sistem, ki je zdaj preglednejši, hitrejši in bolj funkcionalen, v kombinaciji z izvrstnim zvočnim sistemom Focal pa bo zadovoljil tudi bolj zahtevne ljubitelje glasbe in zvoka.

Pod črto – Peugeot 508 dobro skriva leta in je prava izbira za tiste, ki jim absolutna uporabnost ni na prvem mestu in pred njo postavljajo videz in vozno dinamiko. Sploh z bogatim naborom opreme, v katerem ni manjkalo ničesar, tudi izjemno kakovostnega ozvočenja znamke Focal ne, dobi »petstoosmica« drugo dimenzijo, ki pa terja svoj davek pri ceni. Že brez paketa opreme GT se ta začne pri slabih petdesetih tisočakih, z vso opremo pa zrase na več kot 56.000 evrov. To pa je že številka, pri kateri se pogled začne spuščati nižje po ceniku. In smo spet pri kompromisih. 

Preberite še: Ta slovenska voditeljica je strastna motoristka: najprej je vozila Hondo, zdaj vozi Moto Guzzi, a branila se ne bi niti Harleyja

BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?

 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 56.070 €
Cena osnovnega modela s popusti: 51.670 €
Cena testnega modela s popusti: 56.070 €
Moč: 165kW (225 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8 s
Največja hitrost: 240 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 1,2-1,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 133 kW (180 KM) – največji navor 300 Nm. Elektromotor: največja moč 81,2 kW – največji navor 320 Nm. Sistem: največja moč 165 kW (225 KM), največji navor 360 Nm.
Baterija: Li-ion, 12,4 kWh
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – največja hitrost električno 135 km/h – kombini- rana povprečna poraba goriva (WLTP) 1,2–1,5 l/100 km, izpust CO2 27–33 g/km – električni doseg (WLTP) 64 km, čas polnjenja baterije 3 h 25 min (3,7 kW), 24 min (22 kW).
Mase: prazno vozilo 1.771 kg – dovoljena skupna masa 2.300 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.778 mm – širina 1.859 mm – višina 1.420 mm – medosna razdalja 2.793 mm.
Prtljažnik: 530–1.780 l.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,7 l/100km
Hvalimo in grajamo
Vozna dinamika
Položaj za volanom
Nov infozabavni sistem in ozvočenje
Majhna posoda za gorivo (46 litrov)
Preglednost, pogled na cesto
Pomanjkanje uporabnih odlagalnih mest spredaj