Fiatova tovarna duhov, ki je bila že od začetka obsojena na propad

29. 1. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Oglejte si prostore zapuščene Fiatove tovarne, ki čakajo na rušenje …

Projekt Fiatove tovarne v kraju Termini Immerse na Siciliji je bil že od začetka obsojen na propad. Čeprav je imela tovarna v desetletjih svojega obratovanja tudi nekaj svetlih trenutkov, je zadnji avtomobil s proizvodnega traku zapeljal leta 2011. Vse od takrat so njeni prostori zapuščeni, a zato nič manj fascinantni. 

Forgotten Buildings

Jug Italije je že od nekdaj praviloma revnejši od severa. V ta namen je ob podpori takratne italijanske vlade proizvajalec Fiat zgradil tovarno v mestu Termini Immerse, približno 35 km severozahodno od Palerma.

Industrializacija juga Italije je bila takrat deležna finančnih državnih spodbud, kar je zagotovo motiviralo italijanskega proizvajalca avtomobilov, dolga desetletja enega največjih avtomobilskih podjetij na svetu. 

Od sredine 60. let

Tovarna na Siciliji je bila že od začetka obsojena na neuspeh, predvsem zaradi logističnih razlogov. Vse avtomobile je bilo namreč treba izvoziti ladjo, dele za njihovo izdelavo pa pripeljati na otok, s čimer so se povečali stroški proizvodnje. Kljub temu so bili prav tod izdelani številni znani Fiatovi modeli od sredine 60. let pa vse do 2011. Med njimi so Fiat 500, Fiat 126, Fiat Panda, Punto in Lancia Ypsilon. V tej tovarni so ustvarili kar 2 milijona Fiatovih modelov Panda. 

Forgotten Buildings

Italijanska vlada je podjetje desetletja podpirala z velikimi subvencijami, saj je želela za vsako ceno ohraniti delovna mesta na Siciliji. A neizogibni konec se je bližal, ko je Fiat na prelomu tisočletja začel izgubljati tržni delež.

Neizbežni konec pred 13 leti

Pred 13 leti, natančneje novembra 2011, se je proizvodnja v tovarni končala, čeprav je vodstvo družbe vseskozi zanikalo ugibanja o koncu proizvodnje. Zadnji avtomobil, proizveden tukaj, je bila Lancia Ypsilon. 

Jasno je, da je zaprtje tovarne predstavljalo velik gospodarski udarec za Sicilijo. Več kot 2.000 ljudi je izgubilo delo, kar je povzročilo velike nemire. Podjetje naj bi pozneje rešil BluTec, ki proizvaja električne avtomobile. Vendar se je naknadno izkazalo, da gre le za goljufijo. Leta 2019 so po temeljiti preiskavi aretirali predsednika podjetja, takrat 76-letnega Roberta Ginatta. Iz Fiata so sporočili, da je v načrtu rušenje tovarne, saj so zemljišče prodali. 

Še prej pa lahko po zaslugi teh posnetkov in fotografij pokukate v drobovje tovarne, ki je zadnjih 13 let ostala skorajda nespremenjena. 

Preberite še

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja