Metodologija izbora je temeljila tako na kvantitativnem kot kvalitativnem vrednotenju doseganja rezultatov in delovanja podjetij, udeleženih v prvih petnajstih generacijah programa ITM Slovenija. Temeljila je na naboru objektivnih kazalnikov za leto 2022 oziroma trendnih pokazateljih za obdobje petih let na področju finančne uspešnosti, učinkovitosti poslovanja, strukture in tržnih deležev na mednarodnih trgih ter zaposlovanja. Drugi del vrednotenja je izhajal iz kvalitativnega vrednotenja aktivnosti na področju mednarodnega poslovanja z vidika kulture podjetja, motivacije zaposlenih, razvoja izdelkov, inovacij, izobraževanja in proaktivnosti delovanja na mednarodnih trgih. Med letošnjimi finalisti sta bili še podjetji Intersocks in Elaphe.

Izvoz kot gonilo slovenskega gospodarstva

Spodbujanje internacionalizacije slovenskih podjetij je ena prednostnih nalog agencije, saj izvoz predstavlja gonilo slovenskega gospodarstva, poudarja Rok Capl, v.d. direktorja Spirita Slovenija. Pozornost posvečajo predvsem usposabljanju podjetij za uspešen vstop na tuje trge. Med izobraževanji, ki jih ponujajo, izstopa mednarodni program ITM s priznanimi tujimi strokovnjaki, katerega vrednost so ne le poslovna poznanstva, ampak tudi povezovanje udeležencev programa ter uspešnejše skupno nastopanje v tujini. Letos je bilo v program ITM, ki ga je zaključila šestnajsta generacija slušateljev, vključenih 16 udeležencev iz malih in srednje velikih podjetij, Spirit Slovenija pa napoveduje že novo generacijo izobraževanja v letu 2024. Nagrada ITM izvoznik leta je bila podeljena že desetič, dosedanji prejemniki pa so bila podjetja Xlab, Metra inženiring, Strip's, Špica International, Geneplanet, Seltron, Eurotronik Kranj, Termo Shop in Dewesoft.

Nagrajena Adria Dom kot del skupine Adria in francoske skupine Trigano izdeluje mobilne hišice in visokokakovostne šotore za glamping. Podjetje je z uporabo tehnološko naprednih proizvodnih postopkov v dvajsetih letih izdelalo že več kot 20.000 enot, njegovi izdelki pa so prisotni v več kot tridesetih državah po vsem svetu. »Naše glavne konkurenčne prednosti so znanje, timsko delo, inovativnost, visokokakovostni izdelki, izkušnje in spoštovanje. Veliko motivacijo za prihodnost nam predstavljajo uspešno izvedeni projekti na različnih koncih sveta. Ponosni smo, da imamo nadpovprečno zavzete zaposlene, s katerimi ustvarjamo vrhunske izdelke z visoko dodano vrednostjo. Današnja nagrada je priznanje za dobro opravljeno delo vseh naših zaposlenih,« je ob prevzemu priznanja povedal Uroš Mavretič, direktor prodaje in marketinga v podjetju Adria Dom.

Dve desetletji obstoja

Podjetje iz Kanižarice pri Črnomlju, sestrska družba novomeške Adrie Mobil, bronaste gazele 2002 (ta je Adrio Dom prevzela leta 2007), letos proslavlja dve desetletji obstoja. V Kanižarici so pred dvajsetimi leti izdelali prvo mobilno hišo, takrat še pod blagovno znamko Sun Roller. Družba se lahko pohvali z letnim prihodkom skoraj 60 milijonov evrov in okoli 20-odstotno rastjo prihodka v zadnjih osmih letih, je pa tudi največji zaposlovalec s sedežem v občini Črnomelj. Podjetje v razvoj vloži do približno poldrugi milijon evrov letno, v kratkem pa načrtuje zagon vsaj desetmilijonske naložbe za gradnjo nove proizvodne in upravne zgradbe. Projekt širitve, ki jim bo omogočil do 100 milijonov evrov letnega prometa in izdelavo do 3000 mobilnih bivalnih enot na leto, so že pripravili. Začetek gradnje tovarne in novih poslovnih prostorov načrtujejo prihodnje leto. Svoje zmogljivosti nameravajo v prihodnjih desetih letih podvojiti, število zaposlenih pa z nekaj več kot tristo postopno povišati na šeststo.

Adria Dom, ki je izrazito izvozno usmerjena, izvaža v okoli trideset držav, v Sloveniji proda le do dva odstotka izdelkov. Med njenimi glavnimi trgi sta najpomembnejša Italija in Hrvaška, takoj za njima so Avstrija, Nemčija in države Beneluksa. Letno izdelajo od 1500 do 1700 bivalnih enot oziroma namestitvenih objektov. V podjetju stavijo na kakovosten kader in digitalizacijo, veliko pa je še tudi ročnega dela. Približno štiri petine potrebnega vgradnega gradiva dobijo od slovenskih izdelovalcev. Razvoj mobilnih hišk vse bolj usmerjajo v razvoj vrhunsko opremljenih objektov za stalno oziroma daljše bivanje, veliko pozornost pa posvečajo tudi temu, da izdelki ne obremenjujejo okolja. Pri tem obvladujejo vso verigo od ideje, prodaje, razvoja, nabave in produkcije do poprodajnih storitev ter ponudbe celovitih rešitev za končne kupce.