Kot razloži direktor Statusa Marko Čulig, ki podjetje vodi s sestro Ano Čulig, se je trg po covidu, ko je panoga cvetela, nekoliko spremenil, tudi izdelkov je na zalogi preveč. Čeprav lanski rezultati pomenijo 25-odstotni padec prometa in 50-odstotni padec dobička, so s poslovanjem še vedno zadovoljni. »Leta po covidu so bila res izredno dobra, zdaj pa smo spet na dolgoročni normali,« pravi Čulig, ki računa, da bo poslovanje tudi v prihodnje dobro. Podjetje je stabilno in ni zadolženo, se bodo pa morali prilagajati trgu. »Zavedamo se, da nismo vodilni na trgu in nikoli ne bomo največji. Zato se prilagajamo, poskušamo biti boljši kot drugi in iščemo rešitve, kako dobro hrano dobro shraniti – to je naše poslanstvo.«

Vlaganje v nadaljnji razvoj

Status, ki kot družinsko podjetje deluje 29 let, je sredstva iz dobrih let po covidu vložil v nadaljnji razvoj. Popolnoma so obnovili poslovno stavbo in prostore, dela pa so potekala v drugi polovici leta 2022 in vse lansko leto. Obnovili so streho in nanjo namestili sončne celice, prenovili fasado in postavili električno polnilnico. Posodobili so tudi proizvodnjo in jo postavili na novo z namenom avtomatizacije procesov in digitalizacije, ki ju bodo izvajali še kako leto. Zaradi posodabljanja v prihodnje ne bodo potrebovali bistveno več zaposlenih, teh je trenutno 45, ker bodo z enako ekipo lahko naredili precej več. Dodali so še dva nova stroja za povečanje proizvodnih zmogljivosti. Pravkar končujejo tudi prenovo oddelka za proizvodnjo vrečk in folije za vakuumiranje živil. Celoten projekt prenove je vreden okoli 600.000 evrov.

V skladu s trendi trajnosti in možnostmi recikliranja, ki jih nenehno spremljajo, razvijajo nove izdelke. Pripravili so dve novi liniji vakuumskih posod za shranjevanje hrane iz stekla, medtem ko so drugi izdelki še delno ali v celoti iz kakovostne živilsko neoporečne plastike. Kot novost ju bodo predstavili na prihajajočem sejmu Ambiente v Frankfurtu. Razvijajo še en vakuumski aparat in posodabljajo vakuumski vrč. Na vprašanje, koliko je razvoj pomemben za osvajanje trgov, Marko Čulig odgovarja, da je eno zadovoljiti obstoječe distributerje z vedno kakšnim novim izdelkom, drugo pa iskanje novih trgov in kupcev. Status je posredno in neposredno prisoten na veliko svetovnih trgih, z lastno blagovno znamko na tridesetih. Glavni tuji trgi so še vedno Nemčija, Francija, Češka, Slovaška, Belgija, Skandinavija in baltske države, kot svetlo točko lanskega leta pa izpostavljajo rast prodaje na Poljskem, kjer so našli dobrega partnerja.

Podaljšani ekskluzivni dogovor

Status še vedno uspešno sodeluje z nemškim velikanom Zwillingom, za katerega izdelujejo izdelke pod njegovo blagovno znamko. Ekskluzivni dveletni dogovor so po zaslugi tehničnih inovacij in vloženega skupnega patenta podaljšali do konca letošnjega leta, in v podjetju verjamejo, da se bo sodelovanje še nadaljevalo. Proizvodnja za Zwilling poteka na Kitajskem, ker pa se veliki proizvajalci bojijo odvisnosti od Kitajske, vse bolj iščejo možnosti proizvodnje v Evropi ali denimo Vietnamu. Lokacijo proizvodnje bo verjetno treba spremeniti v naslednjih treh letih, to je srednjeročna strategija, navede Čulig. Ozirajo se tudi po drugih partnerjih, čeprav je takih, kot je Zwilling, malo, mogoče pet skupin na svetu. Tako se Statusu obeta sodelovanje s priznanim italijanskim podjetjem z dolgo tradicijo, ki ga prav tako zanima shranjevanje v vakuumu. Že lani so zanj začeli razvijati izdelke, pred kratkim pa so dobili neuradno potrditev o sodelovanju. Začetek proizvodnje (večino v Evropi in nekaj na Kitajskem) pričakujejo še letos. Nadejajo se sodelovanja v obsegu okoli 15 odstotkov sedanje celotne proizvodnje.

Delež izvoza znaša 85 odstotkov, na domačem trgu prodajo 15 odstotkov izdelkov. V Sloveniji sodelujejo z vsemi večjimi trgovci, kot so Merkur, Mercator, Spar, izdelke pa prodajajo tudi v svoji spletni trgovini. Prodaja prek spleta dosega četrtino prodaje na domačem trgu. Kupci jih poznajo, sploh uporabniki, ki shranjujejo hrano v vakuumu. Za lokalni trg velja, da se vakuumsko shranjuje predvsem meso, medtem ko drugod po svetu vakuumirajo tudi najrazličnejša druga živila. »Konec koncev smo še vedno tržna niša in kdor ne vakuumira, nas ne pozna,« dodaja Marko Čulig. »Če pogledamo trg malih gospodinjskih aparatov, je vakuumiranje niša tudi v svetu. Na celotnem trgu imamo zelo majhen delež, ne moremo se primerjati z mikrovalovkami ali fritezami. Če pa nekdo išče, kako shraniti hrano drugače kot v navadno posodo, bo zelo hitro prišel do nas, ki smo za to specializirani.«