Tovarna, ki drži pokonci celotno regijo, vsako minuto v svet pošlje nov dostavnik ...

V obratu Sevel na jugu Italije imajo proizvodnjo linijo, ki je dolga kar en kilometer.

Italijanska tovarna Sevel na območju občine Atesa, približno dve uri in pol vožnje z avtomobilom od glavnega mesta Rim, je največji proizvodni obrat za lahka gospodarska vozila na svetu.

Tretjina prodaje z dostavniki

Stellantis

Na 1,2 milijona kvadratnih metrov velikem zemljišču ob jadranski obali nastajajo dostavniki Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano in Peugeot Boxer in vsi pripadajo diviziji gospodarskih vozil skupine Stellantis, ki deluje pod krovnim imenom Pro One. Kmalu se bo tej druščini pridružila tudi Toyota, njihov dostavnik pa se bo imenoval ProMax.

Stellantis

Proizvodni obrat Sevel (Società PSA Veicoli Leggeri) je nastal leta 1981 iz skupnega podjetja med Fiatom in takratnim Europea koncernom, ki je združeval Citroën in Peugeot, in od takrat so v tovarni izdelali več kot 7,3 milijona vozil. Trenutno zagotavlja delo 5.000 ljudem.

To je kot nekakšen blagoslov za gospodarsko šibko regijo in tudi za skupino Stellantis, ki je s svojimi 14 različnimi blagovnimi znamkami peti največji proizvajalec avtomobilov na svetu in približno tretjino prodaje ustvari z lahkimi gospodarskimi vozili.

Zapleten proizvodni postopek

Stellantis

Montažna linija je dolga skoraj kilometer in v nadstropjih se na njej vrstijo modeli znamk Citroën, Fiat, Opel in Peugeot, ter izmenično različne karoserijske izvedbe.  Vendar je proizvodni postopek zelo zapleten, saj obstajajo tri različne medosne razdalje in višine vozil, različne kombinacije opreme glede sedežev, zasnove armaturne plošče in druge različne možnosti.

Polovica vseh izdelanih karoserijskih različic je dostavnikov, dobrih 40 odstotkov je osnovnih vozil za avtodome, 11 odstotkov pa predstavljajo posebne predelave, kot so minibusi, prekucniki ali izvedbe s kesoni.

Stellantis

Vseh karoserijskih različic je skupaj kar 247, pri motorjih je 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik na voljo v treh stopnjah zmogljivosti, ki jih je mogoče kombinirati z ročnim menjalnikom ali novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. V proizvodnji je 'zaposlenih' 740 robotov, ki varijo karoserijske dele, 'živi' delavci na tekočem traku pa opravijo vse drugo.  

Preberite še:

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"