Dušan Mes je še povedal, da je signalno-varnostna naprava v Postojni ena najboljših v Sloveniji, stara le dve leti, postopki pa dovršeni. »Človeškega faktorja ne moremo izključiti, bomo pa predpisali dodatna varovala, da se to ne ponovi.«

Mes je med naštevanjem možnih vzrokov za nesrečo povedal tudi, da so novi Stadlerjevi vlaki zelo tihi - če bi prihajal tovorni vlak, bi se ga gotovo bolje slišalo, pravi. Delavci so regulirali tirnico in zaposlena, ki sta delala s strojem, vlaka očitno nista slišala.

Direktor podjetja SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc je povedal, da so ustavili vsa dela, ki jih opravljajo v času, ko vlaki vozijo. Delovišče, pravi, je bilo označeno v skladu s predpisi, zdaj pa čakajo na zaključke preiskave.

Če se izkaže, da je objektivno odgovoren za nesrečo, bo odstopil, pa je napovedal Dušan Mes.

Preberite tudi: Delavci naj ne bi vedeli, da prihaja vlak

Komentar: Varnost pri Slovenskih železnicah: Med Francem Jožefom in Frecciarosso

Po besedah generalnega direktorja Slovenskih železnic (SŽ) okoliščine nesreče republiški inšpektor in tudi v okviru internega nadzora še pregledujejo, zaključne ugotovitve bodo verjetno po praznikih. Edino, kar je po njegovih besedah razvidno iz magnetogramov, je, da je šlo po vsej verjetnosti za človeško napako. »Bo pa treba seveda še kar nekaj stvari preiskati in preposlušati, da se lahko iz tega potegne dejansko verodostojne zaključke,« je dejal v izjavi za medije.

Ob tem je poudaril, da je signalnovarnostna naprava v Postojni ena najboljših in najnovejših in da so vsi protokoli usklajeni z varnostnim organom. »Postopki in procesi so zelo dovršeni, seveda pa človeškega faktorja ne moreš nikoli izključiti"« je dejal. Po njegovih besedah je treba vseeno ugotoviti, zakaj je do tega prišlo, na podlagi ugotovitev pa tudi ustrezno ukrepati oziroma predpisati dodatna varovala, da do takih dogodkov nikoli več ne pride.

Direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc je ob tem pojasnil, da so v četrtek takoj po nesreči ustavili vsa dela, ki se na železniških tirih izvajajo v času, ko vozijo vlaki, kakor so se izvajala v primeru četrtkove nesreče. Ta ukrep so sprejeli preventivno, ne glede na to, da so po prvih ugotovitvah dela potekala in je bilo delovišče označeno tako, kot mora biti, je pojasnil.

Da bi izključili tveganje človeškega faktorja, bodo predpisali še dodatno varovanje

Po njegovih napovedih bodo predpisali še dodatno varovanje, da bi izključili tveganje človeškega faktorja. »Žal je v takem primeru človeška napaka preveč usodna, da bi lahko na tak način delali tudi v bodoče,« je poudaril Kranjc. Dela na tirih se bodo tako nadaljevala v prihodnjih dneh, ko bodo natančneje opredelili in predpisali dodatne ukrepe. Ob tem je Kranjc pojasnil, da sicer na SŽ izredne dogodke preiskujejo predvsem z namenom, da najdejo vzrok in ga v prihodnje preprečijo.

Mes je na vprašanje, ali delavci vlaka niso slišali zaradi hrupnih del, pojasnil, da je šlo za nov električni potniški vlak, ki je zelo tih, da bi se tovorni vlak verjetno bolje slišal. Ob enem pa so delavci strojno regulirali tirnico in zato zaposlena, ki sta bila na stroju, vlaka nista slišala.

Glede postopka obveščanja je dejal, da sta tega predpisala proizvajalec signalnovarnostne naprave in agencija za varnost. Gre za tristopenjsko potrditev, vendar je vseeno prišlo do izrednega dogodka, zato bodo naredili še korak več. Kot so se dogovorili, bodo fizično na samo delovišče postavili še dodatne čuvaje, torej čuvaja, ki bo stal mogoče nekaj kilometrov pred čuvajem na delovišču, da bo obveščanje dvofazno. Glede tehničnih sprememb pa se bodo posvetovali s proizvajalcem, ali se da umestiti še kakšno dodatno varovalo, je pojasnil. Ob tem je spomnil, da gre za že tretjo nesrečo letos, in opozoril na slabe delovne pogoje in preobremenjenost ljudi.

Zatrdil je, da so slovenske železnice med najbolj varnimi v Evropi glede na število izrednih dogodkov, število nesreč in število umrlih. Kot je omenil, imajo sicer večkrat težave s podjetji, ki niso del SŽ in niso vajeni del na tirih, zato bo tu potreben poostren nadzor. Dodatna izobraževanja je napovedal tudi za zaposlene na SŽ. Kranjc je dodal, da morajo sicer tudi zunanji izvajalci opraviti preverjanje s področja varstva pri delu.

Razmišljajo tudi o objektivni odgovornosti

Kot je navedel Mes, so vse zaposlene, ki so bili povezani z dogodkom, suspendirali in trenutno ne delajo, saj tudi ne bi mogli kakovostno delati. Prav tako vsem nudijo pomoč. Po njegovih besedah razmišljajo tudi o objektivni odgovornosti, zaradi katere bi kdo od vodilnih odstopil, a je treba najprej zaključiti preiskavo. Na vprašanje, ali je torej možen tudi njegov odstop, je odgovoril: »Če se pokaže odgovornost, absolutno.«

Mes je sicer v izjavi še enkrat izrazil sožalje svojcem umrlih, za oba poškodovana, ki sta v bolnišnici, pa je dejal, da je njuno stanje stabilno. V četrtkovi delovni nesreči je sicer vlak na železniški progi pri Prestranku trčil v skupino delavcev, pri čemer sta dva izgubila življenje, dva pa sta se huje poškodovala.