Nič več skromno in ponižno - zdaj želijo zmagati na najtežjem reliju!

Pri Dacii so si edini - znamka je prehodila dovolj dolgo pot, da potebuje tudi nekaj (športnega) prestiža, globalne prepoznavnosti in zloščenega imidža. Reli Dakar se zdi kot nalašč za kaj takega. Dirkalnik je skoraj nared - oglejte si Sandriderja!

Pri Dacii imajo visoke cilje in tega seveda ne skrivajo. V igri je zmaga na najtežjem reliju na svetu, reliju Dakar. Kako dolga pot bo do tja, je seveda odvisno od številnih dejavnikov, da pa ni lahko zmagati, tudi če imaš vrhunsko ekipo, lahko pove tudi Seb Loeb sam, ki mu kljub številnim poskusom od leta 2016 in nedvomnemu talentu (devet naslovov svetovnega prvaka v reliju je nanizal) še ni uspelo stopiti na najvišjo stopničko.

Pod tehnični razvoj je podpisan britanski specialist Prodrive.

Pod tehnični razvoj je podpisan britanski specialist Prodrive.

Dacia

Prodrive stoji za tehničnim delom projekta

Zdaj je seveda precej bliže, saj bo kot Francoz zlahka funkcioniral v frankofonski navezi - Dacia je namreč že dolga leta v lasti Renaulta, ki bo s svojo športno 'roko' iz Dieppa tudi del projekta. Glavnino razvoja pa je seveda nosil britanski specialist Prodrive, ki je številnim bolj znan kot dolgoletni partner Subaruja v svetovnem prvenstvu v reliju (WRC), zadnja leta pa je uspešen tudi kot konstruktor v svetovnem prvenstvu v relijih po brezpotjih (W2RC) s svojim prototipom v razredu T1+ (Hunter). Ki ga prodajajo tudi v civilni izvedbi.

V razredu T1+ je hod vzmetenja kar 350 mm.

V razredu T1+ je hod vzmetenja kar 350 mm.

Dacia

Za pogon Nissanov trilitrski troj

Pri Prodrivu so se gotovo naslonili na znanje in rešitve iz Hunterja (s katerim je bil Loeb letos tretji na Dakarju), seveda pa so inženirji iz Prodriva morali uporabiti Nissanov pogonski agregat. Gre za trilitrski V6 z dvema turbinskim polnilnikoma, ki zmore  265 kW (360 KM) in 540 Nm navora (in ga poganja sintetično gorivo).

Gre seveda za štirikolesno gnan dirkalnik v najbolj odprtem razredu prototipom T1+ z osnovno cevasto šasijo in karoserijo iz kompozitnih materialov in izjemnim podvozjem s hodom kar 350 mm.

Jeseni prvi preizkus

Pri oblikovanju kabine je bilo glavno vodilo udobje in preglednost naprej.

Pri oblikovanju kabine je bilo glavno vodilo udobje in preglednost naprej.

Dacia

Prvi preskus Dacie bo na reliju Maroko v začetku oktobra, ko bodo tam vse tri posadke: Loeb s stalnim sovoznikom Fabienom Lurquinom, Al-Attyah z zelo izkušenim Mathieujem Baumelom. Tretja posadka bo mešana zasedba - voznica bo Cristina Gutierrez, ki je letos zmagala v svoji kategoriji, sovoznik pa Pablo Moreno Huete. No, kako se bodo pri Prodrive dogovorili z Arabcem, ki je sredi Dakarja jezen zapustil tabor zaradi številnih ponavljajočih se tehničnih napak, pa ostaja odprto vprašanje.

Kot vse kaže bo na Dakarju 2025 njihov najhujši tekmec prav ekipe Toyote, Forda in Minija, Prodrive pa bo svoje dirkalnike le še oddajal v najem.

Preberite še

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja