V treh letih je zamujala več kot polovica novih avtomobilov - kaj je razlog?

29. 12. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Rekorder med njimi je najbrž Cybertruck, katerega proizvodnjo so prestavili šestkrat.

Zadnja tri leta so bila, tako kot za mnoge druge, pestra tudi za avtomobilsko industrijo. Proizvajalci so se morali spopasti s številnimi izzivi: pandemijo koronavirusa, primanjkljaji  sestavnih delov, rusko invazijo na Ukrajino, pospešeno elektrifikacijo ... vse to in še kaj je vodilo v zamude pri lansiranju novih modelov mnogih znamk in raziskovanju te problematike se je posvetila družba PWC, pri tem pa so se osredotočili na severnoameriško tržišče.

Volkswagen

Ugotovili so, da je 34 odstotkov novih modelov doletela zamuda pri proizvodnji, dodatnih 21 odstotkov pa jih je doletel zamik zaradi drugih razlogov. Torej je več kot polovica vseh novih modelov na ceste zapeljala kasneje, kot je bilo sprva načrtovano. Razlogov za zamude je več, kot najpomembnejše pa označujejo nove električne avtomobile, napredne asistenčne sisteme in programsko opremo.

AVTOMAGAZIN

Trend naj bi do leta 2026 še naraščal, saj se bo število na novo predstavljenih električnih modelov do takrat podvojilo - odstotek zamudnikov bo znašal med 20 in 40 odstotki. Zamude pa prinašajo tudi izgube. PWC je izračunal, da lahko proizvajalca zamude stanejo okoli 180 milijonov evrov letno.Eden takšnih zamudnikov je bil tudi Tesla Cybertruck. Datum njegove proizvodnje so prestavili kar šestkrat. Znamka ga je, takrat še kot koncept, napovedala novembra 2019, kupcem pa so prve dostavili konec letošnjega novembra.

Profimedia

Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva ...

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja