Državno prvenstvo v avtomobilizmu - Petnajst vrhuncev dirkanja v Sloveniji

27. 12. 2023 | Gregor Pavšič
Deli

V teh (med)prazničnih dneh in kljub temu da se je sezona končala že pred časom je prav, da se malo spomnimo tudi na športne dogodke iztekajočega se leta. To je petnajst poudarkov letošnje avtošportne sezone v Sloveniji, ki je spet postregla z nekaj zanimivimi in tudi nepozabnimi trenutki.

Avtomobilski šport je letos v Sloveniji postregel z dvanajstimi dirkami. Videli smo sedem relijev, tri gorske dirke, dve dirki v avtokrosu in obujeno dirko v paralelnem relikrosu. Množičnost tekmovalcev je bila glede na nezavidljive gospodarske čase in splošno draginjo v dirkaškem športu za majhno Slovenijo zavidljivo velika. Največ pozornosti je javnost namenila reliju, in sicer tako zaradi uspehov doma kot tudi v tujini.

Uroš Modlic

Na gorskih dirkah smo videli eno izmed najbolj izenačenih razpletov v zadnjem desetletju, a bi si javnost po umiku dirk iz Tolmina in Lučin verjetno želela vsaj še enega dodatnega domačega organizatorja. Rak rana avtošporta ostaja pomanjkanje dirkališč in dejstvo, da krožne hitrostne dirke ostajajo maloštevilne in daleč od oči oziroma srca slovenskih avtošportnih navdušencev.

Grossijev naslov prežet s čustvi

Novi in stari prvak, Marko Grossi (levo), ter Rok Turk.

Novi in stari prvak, Marko Grossi (levo), ter Rok Turk.

Uroš Modlic

Najbolj iskreno in prešerno sta svoje letošnje dosežke proslavila Marko Grossi in Tara Berlot (Hyundai i20 R5). Pred minulo sezono je Grossi skupaj s pokrovitelji in podporo očeta Valterja ugriznil v kislo jabolko projekta R5. Dirkalnik so kupili na Češkem, konec leta v Idriji prvič zmagali, letos pa je Grossi še naprej stopnjeval svojo hitrost, zmanjševal zaostanek za Rokom Turkom in s konstantnostjo uspešno izkoristil dva Turkova odstopa. Grossi in Berlotova sta naslov slavila v soju rdečih bakel svojih navijačev, priteklo pa je tudi kar nekaj solz sreče.

Turku v uteho pet zmag

Uroš Modlic

Roku Turku in Blanki Kacin (Hyundai i20 Rally2) se je letos končala prevlada v slovenskem reliju. V neposrednih dvobojih sta vendarle vselej ugnala novega prvaka Grossija in dobila pet od sedmih relijev. Turk je spomladi uspešno končal tudi reli za svetovno prvenstvo na Hrvaškem, kjer se mu je uspelo uvrstiti tudi v prvo deseterico razreda WRC2.

Popolna sezona za Škulja

Mark Škulj in Pia Šumer (Opel Corsa Rally4) sta odpeljala brezhibno sezono. Popoln izkupiček v Sloveniji za naslov državnega prvaka v diviziji 2, naslov prvaka v pokalu Mitropa (Šumerjeva skupno, Škulj med dvokolesno gnano konkurenco) in dve uvrstitvi na zmagovalne stopničke relijev za državno prvenstvo. Škulj je pri rosnih devetnajstih letih letos odpeljal tudi prve tri relije za evropsko prvenstvo; vknjižil je eno peto mesto, en odstop in prve stopničke v mladinski razvrstitvi na Madžarskem.

Avbelj proti italijanskemu vrhu

Avbelj in Andrejka nadaljujeta z izjemnimi predstavami v italijanskem prvenstvu.

Avbelj in Andrejka nadaljujeta z izjemnimi predstavami v italijanskem prvenstvu.

Uroš Modlic

Boštjan Avbelj je letos v Italiji nadaljeval vrhunske vožnje. Z italijansko licenco se je prvič podal v absolutno italijansko državno prvenstvo, kjer se je dvakrat uvrstil na stopničke in bil pred zadnjim relijem v Monzi še v igri za skupno tretje mesto. Avbelj je s sovoznikom Damijanom Andrejko osvojil naslov prvaka razvrstitve Promozinone in ubranil naslov prvaka prvenstva IRC (tri zmage). Eden od vrhuncev sezone je bilo peto mesto na reliju za evropsko prvenstvo v Rimu. Avbelj in Andrejka bosta prihodnje leto odpeljala celotno italijansko državno prvenstvo.

Čendakova šola v Italiji

Martin Čendak je še eden od mlade talentirane falange.

Martin Čendak je še eden od mlade talentirane falange.

Uroš Modlic

Martin Čendak je lanskoletni naslov državnega prvaka divizije 1 letos nadgradil s prehodom v italijansko prvenstvo IRC. S sovoznikom Jakobom Markežičem sta najela Renault Clio Rally5 in v veliki konkurenci tega razreda osvojila končno tretje mesto. Na zadnjem reliju v Schiu sta bila celo druga.

Osemnajstletnik od »totalke« do stopničk

Med mladimi slovenskimi vozniki relija je velik napredek pokazal osemnajstletni Rene Černigoj (Opel Adam Cup). Na prvem reliju v Vipavski dolini je doživel težjo nesrečo in moral izpustiti naslednja dva relija, ob koncu sezone pa je vozil že vidno hitreje in bil dvakrat drugi v diviziji 2.

Bubnič že enajstič gorski kralj

Uroš Modlic

Milan Bubnič (Lanca Delta) je že enajstič postal kralj slovenskega gorskega dirkanja. Kljub petim zmagam pa je naslov rešil šele na zadnji dirki v Čedadu, pred katero je bil skupno le drugi. Bubniča je dvakrat ugnala tehnika, v tretje pa je uspel dirkalnik po okvari na treningu do dirke vendarle usposobiti.

Grudniku zmage, Dovjaku skoraj naslov

Matej Grudnik je bil ob Milanu Bubniču najhitrejši voznik na gorskih hitrostnih dirkah, vendar je bilo teh premalo za naslov.

Matej Grudnik je bil ob Milanu Bubniču najhitrejši voznik na gorskih hitrostnih dirkah, vendar je bilo teh premalo za naslov.

Uroš Modlic

Matej Grudnik (Renault Clio E1) je bil letos ob Bubniču najhitrejši slovenski gorski voznik. Postavil je več vrhunskih časov in dvakrat zmagal. Odpeljal je premalo dirk, da bi lahko resneje napadel naslov državnega prvaka. Na drugi strani je Anže Dovjak (Hyundai i30 TCR) vozil izjemno zanesljivo in bil le del sezone vodilni v skupni razvrstitvi. Na koncu je Dovjak postal mladinski prvak in prvak svojega razreda, skupno pa je bil drugi za Bubničem.

Zajelšnik tudi nemški gorski prvak

Daleč od slovenskih cest je nov uspeh dosegel Patrik Zajelšnik. Nemec slovenskih korenin, ki ima tudi slovenski potni list, je letos v Nemčiji zmagal na petih gorskih dirkah. Zajelšnik je bil v preteklosti že dvakrat dobitnik nagrade Avtomobilist leta, tokrat pa je temu dodal še laskavi naslov nemškega prvaka med športnimi prototipi in formulami.

Porsche GT3

Da so bile letos gorske dirke polne atraktivnih dirkalnikov, je poskrbel tudi Matevž Čuden. Logatčan je še lani vozil pokalnega Renaultovega Clia, letos pa se je hitro ujel s Porschejem GT3. Čuden je bil v Ilirski Bistrici celo blizu svoji prvi zmagi na gorskih dirkah v Sloveniji, ob koncu sezone pa se je za Bubničem in Dovjakom zadovoljil s končnim tretjim mestom.

Dobro je izkoristil rojstnodnevno darilo

Krožne hitrostne dirke so letos spet potekale le v tujini. Z izjemo pokala Twingo (neuradni državni prvak je Miha Fabijan) je na krožnih dirkah med Slovenci najresneje nastopal Nik Štefančič. Renaultovega Clia je dobil za devetnajsti rojstni dan, na dirkah v okviru ESET Clio Cup pa se je dobro znašel.

Besede presežnikov za reli v Žalcu

Reli v Žalcu je bil prijetno presenečenje sezone.

Reli v Žalcu je bil prijetno presenečenje sezone.

Uroš Modlic

Eno največjih presenečenj so letos pripravili organizatorji iz vrst AMD Vili, ki so poleti organizirali reli Dolina zelenega zlata. Čeprav je bil to prvi reli v Žalcu, je bila atmosfera na reliju odlična, svoje pa so dodale tudi hitre in predvsem popeskane hitrostne preizkušnje. Tekmovalci so reli ocenjevali v presežnikih.

Novogoričani privabili tudi Roberta Reida

Reli v Novi Gorici ima v Sloveniji še naprej najvišji mednarodni status. Tako je bilo tudi ob enajsti izvedbi relija, ki je na slovenske ceste privabil nekaj največjih talentov svetovnega relija. To je bila zasluga zasedbe izbora FIA Rally Star in prav gotovo si velja zapomniti imena, kot so Romet Jürgenson,

Taylor Gill in Hermann Gassner. Skupaj z njimi je v Novo Gorico pripotoval tudi Robert Reid, podpredsednik zveze FIA za šport in nekoč svetovni prvak v reliju med sovozniki.

Trček zmagal in že pokazal tudi nov dirkalnik

Nejc Trček (MG ZR 105) je postal državni prvak gorskih hitrostnih dirk v razvrstitvi razreda 5b, kjer je bila letos konkurenca spet številna. Trček je tekmece najbolj prepričljivo ugnal na odločilnih dirkah v drugi polovici sezone. Trček je tudi med prvimi že pokazal svoj dirkalnik za prihodnjo sezono – vozil bo Hondo Civic Type-R.

Vse več deklet na gorskih dirkah

Sanja Smrdelj je lahko zelo hitra na gorskih dirkah.

Sanja Smrdelj je lahko zelo hitra na gorskih dirkah.

Uroš Modlic

Na gorskih dirkah se je letos še povečalo število ženskih predstavnic med tekmovalci. Pokalna prvakinja med ženskami je postala Maša Eržen (Peugeot 306), na posameznih dirkah pa je po hitrosti izstopala predvsem Sanja Smrdelj (Yugo Integrale). Smrdeljeva je odlično obvladala svoj zmogljivi dirkalnik in se uspela na nekaj dirkah zavihteti tudi v prvo deseterico skupne razvrstitve. Pohvalno je tudi, da je vse več ženskih predstavnic tudi med sovoznicami v reliju. Pia Šumer je bila skupna prvakinja med sovozniki v pokalu Mitropa, v Sloveniji pa sta bili v vrhu relija sovoznici Tara Berlot in Blanka Kacin.

Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva..

BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel