Tekmovanje v regiji gosti slovensko podjetje za podatkovno znanost ZCAM (Zurich Customer Active Management), ki je del švicarske zavarovalniške skupine Zurich. Globalno tekmovanje Zurich Innovation Championship je od leta 2018 zabeležilo že več kot 8 tisoč prijav in več kot 50 sodelovanj z zagonskimi podjetji. Namen projekta je združiti moči z vrhunskimi inovatorji in startupi ter skupaj razviti inovativne rešitve, ki zadovoljujejo potrebe strank Zavarovalniške skupine Zurich tako na lokalni kot globalni ravni. V sklopu tekmovanja finalisti za razvoj pilotnega projekta prejmejo financiranje v višini do 100.000 dolarjev, v primeru zmage pa tudi možnost dolgoročnega sodelovanja s skupino.

Inovacije onkraj zavarovalniške panoge

Zagonska podjetja se lahko s svojimi rešitvami prijavijo v eno od štirih kategorij oziroma izzivov: Poslovna zavarovanja, Digitalizacija procesov, Življenjska in zdravstvena zavarovanja ter Premoženjsko in nezgodno zavarovanje. Pri tem ni nujno, da prijavitelji delujejo v zavarovalniški panogi, saj znotraj te obstaja mnogo področij, kjer so inovacije ključne za prilagajanje hitro spreminjajočemu se okolju. Tekmovanje je tako odprto za podjetja s katerega koli področja, ki lahko s svojimi inovacijami pozitivno vplivajo na zadovoljevanje potreb uporabnikov zavarovalniških storitev.

Kaj tekmovanje pomeni za podjetja iz Slovenije in širše regije

Kot pravi Aleksandar Vidović, direktor podjetja ZCAM, sodelovanje na tekmovanju odpira vrata lokalnim zagonskim podjetjem, da svoje inovacije predstavijo na mednadorni ravni in izkoristijo platformo, ki jo ponuja skupina Zurich: »Zelo smo ponosni, da nam je letos tekmovanje Zurich Innovation Championship uspelo pripeljati tudi v našo regijo. S tem postavljamo temelje za prihodnjo rast in uspeh celotnega inovacijskega ekosistema. Podjetja vabimo, da izkoristijo to edinstveno priložnost, in da na mednarodni ravni okrepijo lastno prepoznavnost, pa tudi prepoznavnost regije kot središča tehnološke odličnosti in inovativnosti.«

Tesno sodelovanje z lokalnimi poslovnimi enotami

Prvi del tekmovanja poteka lokalno, torej na ravni države oziroma širše regije. To pomeni, da bo ekipa slovenskega podjetja ZCAM pregledala vse prijave, prispele do 14. februarja, nato pa se bo po finalnih predstavitvah podjetij odločila za regijskega zmagovalca, ki se bo uvrstil v globalni krog. V slednjem bo žirija, ki jo sestavljajo izvršni direktorji zavarovalniške skupine Zurich, izbrala deset zmagovalcev, ki bodo vstopili v pospeševalnik. Sledi t.i. faza pospeševanja, ki obsega dvanajsttedenski program za razvoj pobud zmagovalnih podjetij, pri čemer bo ključno tesno sodelovanje z lokalno poslovno enoto. V tej fazi podjetja prejmejo projektno financiranje do 100.000 dolarjev, nadaljnje usposabljanje strokovnjakov, podjetnikov in strokovnih mentorjev ter možnost, da svojo inovacijo razvijajo znotraj skupine Zurich.

Prijave do 14. februarja

Finalisti iz pospeševalnika bodo konec septembra 2024 predstavili dosežke svojih pilotnih projektov na Inovacijskem demo dnevu (Innovation Demo Day). Startup, ki bo zmagal na globalnem nivoju, pa bo svoj projekt najprej implementiral na lokalni in nato tudi globalni ravni. Zainteresirana podjetja se lahko na tekmovanje prijavijo do vključno 14. februarja, in sicer na spletni strani skupine Zurich, kjer so na voljo tudi vse dodatne informacije.