Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva..

25. 12. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Tu so nekoč nastajali najbolj zaželeni avtomobili tistega časa, danes pa je tovarna hiša duhov.

V zapuščeni tovarni Pininfarina, so nekoč izdelovali legendarne avtomobile kakršna sta Ferrari Testarosa in Cadillac Allanté, danes pa nekdaj tovarna sanj sameva.

Tovarna v San Giorgio v Italiji je bila zgrajena z namenom izdelave karoserij prav za omenjenega Cadillaca, kasneje pa tudi za druge avtomobile.

Proizvodnja je tu potekala med 1986 in 2011, zdaj pa je tovarna povsem zapuščena.

Wikipedia

Allanté je zahteval nenavaden postopek izdelave. Karoserije vozila so bile izdelane v tovarni v San Giorgio, potem pa so jih namestili na posebne podstavke in z Boeingom 747 poslali v Detroit, kjer je potekal preostali del proizvodnje.

Ko se je proizvodnja Allantéja ustavila, so v tej tovarni za kratek čas izdelovali Ferrari Testarosso, nato pa še Peugeota 406 Coupe, Alfa Romeo Brero in Spiderja.

Po finančni krizi 2008 je izdelava maloserijskih vozil začela slabeti, kar ni bil nič kaj obetavno za prihodnost omenjene tovarne.

Danes je tovarna le še senca veličine, kakršno je nekoč predstavljala v svetu avtomobilizma. Njena notranjost je bila dolgo časa praktično nespremenjena, s posnetka pa je mogoče opaziti posamezne diagrame za proizvodnjo Brere.

Danes je situacija drugačna, saj so se nadnjo znesli nekateri vandali in tatovi, ki so odnesli dragocene materiale in razdejali pisarne. 

Zunaj, na testni stezi, kjer so včasih grmeli najboljši motorji, se počasi razrašča okoliška narava. Skozi razpoke v asfaltu raste trava, stene pa so prekrite z grafiti.

Čeprav so nekateri deli tovarne ostali nedotaknjeni, je njena usoda negotova, njena nekdanja slava pa počasi bledi v spominu.

Danes je lastnik znamke Pinifarina indijsko podjetje Mahindra, ki bojda nima načrtov za oživitev tovarne v San Giorgiu. 

Preberite še: Vozniškim izpitom se obeta nova kategorija. Če boste želeli voziti to vozilo, bo potreben preizkus znanja

BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja