Francozi so se domislili, kako elektromobilnost približati socialno šibkejšim

23. 12. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Nakup električnega avtomobila je pogosto povezan z visokimi stroški. Kako torej narediti elektromobilnost bolj privlačno za ljudi, ki si jih le s težavo privoščijo?

Francozi želijo s t.i 'socialnim leasingom' zmanjšati emisije toplogrednih plinov, spodbuditi domačo avtomobilsko proizvodnjo in pomagati socialno manj priviligiranim družinam.

Omenjeni projekt Macronove vlade bo na voljo od januarja naprej in bo socialno šibkim omogočal sprva najem električnih avtomobilov za 100 evrov ali manj na mesec.

Ponudba je, po poročanju Felix Magazine, namenjena gospodinjstvom, katerih prihodki ne presegajo 15.400 evrov letno.

Profimedia

Kljub temu obstaja nekaj pogojev, ki jih je ob nizkem prihodku potrebno izpolnjevati. Živeti morate najmanj 15 km stran od delavnega mesta oz. zaradi službenih obveznosti prevoziti več kot 8000 km letno.

Dosegljivost električne mobilnosti je bila ena izmed predvolilnih obljub Macronove vlade, v letu pa bodo v sklopu programa omogočili od 20.000 do 25.000 prostih mest. Postopoma pa z vsakim letom več.

Francoska vlada bo za vsako leasing pogodbo prispevala 13.000 evrov, pogodbe pa naj bi trajale tri leta in bi morale biti obnovljive.

S tem želi Macronova vlada spodbuditi tudi proizvodnjo francoskih avtomobilov.  

»Želimo pomagati predvsem pri nakupu električnih avtomobilov, ki se proizvajajo pri nas«, je bilo eno izmed stališč, ki so jih zavzeli v sklopu predvolilne kampanje.

Profimedia

Najugodnejši leasingi bodo na voljo od 54 evrov mesečno, brez zavarovanja.

Najugodnejši bo najem Citroëna ë-C3 z 44kWh LFP baterijo, ki ponuja doseg do 320 km. Cena avtomobila je na francoskem trgu sicer 23.300 evrov, z 2025 pa nameravajo v podjetju predstaviti še različico za 19.990 evrov a z 200 km dosega.

Citroëna e-C3 je le eden od osmih modelov konglomerata Stellantis, vključenih v francoski program "social leasing".

Poleg omenjenega Citroëna je v sklopu programa mogoče 'najeti' še Fiata 500 (89 evrov/mesec), Opel Corso EV (94 evrov/mesec), Peugeota e-208 (99 evrov/mesec), Opel Moko EV (119 evrov/mesec), Citroëna e-C4 (129 evrov/mesec) in celo Peugeota e-2008 ter Jeepa Avengerja za 149 evrov na mesec.

Kmalu naj bi se programu priključila še druga vozila, od Renaulta Twingo E-Tech do VW ID.2.

Preberite še: Vozniškim izpitom se obeta nova kategorija. Če boste želeli voziti to vozilo, bo potreben preizkus znanja

BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol