Avtomobilski mehurček in gumijasti medvedki ali kaj imajo skupnega avtomobili in bonboni

16. 12. 2023 | Matjaž Gregorič
Deli

Le redki vedo za partnerstvo med japonsko Mazdo in nemškim izdelovalcem slaščic Haribo, po vsem svetu znanem po svojih gumijastih medvedkih.

V zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja je to sodelovanje privedlo do razvoja Mazde 121 Goldy. Posebna različica je bila številčno omejena – na voljo je bilo samo 1000 avtomobilov, namenjenih izključno nemškemu, avstrijskemu in švicarskemu trgu. Ideja za posebno serijo je temeljila na znamenitih bonbonih – zlatih medvedkih Haribo, zato so bili avtomobili svetle zlato-rumene barve in so imeli posebno opremo, vključno z volanom Momo z zlatim medvedkom Haribo v sredini, senčnikom zadnjega okna s pisanim vzorcem gumijastih medvedkov in kompletom pokrovov koles z medvedki Haribo.

Mazda

To pa še ni bilo vse, saj je bilo vsakemu Goldyju priloženih kar 100 vrečk bonbonov in velik plišast medvedek. Za promocijo avtomobila je bila Mazda 121 Goldy glavna nagrada loterije, ki jo je organiziral Haribo pod naslovom “Osvojite zlato s Haribojem: Mazda 121. Zlati medvedek Haribo je izbral Mazdo 121.”

Različica Goldy je imela platneno streho, ki je voznikom omogočala, da so se v toplih dneh predajali božanju sončnih žarkov. Osnovna različica Mazde 121 je bila na voljo tudi s trdo streho. Model so predstavili leta 1991 in s svojo majhno in nenavadno obliko si je hitro prislužil zelo pozitivne ocene in je kmalu postal uspešnica. Nadeli so mu različne ljubkovalne vzdevke, eden najbolj razširjenih je bil mehurček.

Mazda

Mazda 121 je s svojo zaobljeno in kompaktno obliko nudila občutek prostornosti zaradi kupolaste strehe, ki je še povečala že tako zračno vzdušje v avtomobilu. To izkušnjo je dopolnila kombinacija s pomičnim strešnim oknom, ki je bilo na voljo za doplačilo in je vsem štirim potnikom zagotavljalo dodatno dimenzijo odprtosti. Platneno streho – potiskano z gumijastim medvedkom ali brez njega – je bilo mogoče upravljati na več načinov in tako omogočiti odpiranje od spredaj nazaj, od zadaj naprej in hkratno odpiranje v obe smeri.

Mazda

Različico Goldy in njene standardno opremljene sorodnice je poganjal 1,3-litrski štirivaljni bencinski motor s 53 kW/72 KM, s katerim je avto dosegel največjo hitrost 155 km/h in iz mirovanja do 100 km/h pospešil v 11,4 sekunde. Čeprav Mazda 121 Goldy morda ni prvi avto, ki pride na misel ob obujanju spominov, ima pomembno mesto v Mazdini zgodovini. Danes Mazda enega od modelov Goldy hrani v muzeju Mazda Classic Automobile Museum Frey v Augsburgu v Nemčiji. Leta 2022 je nemški par iz Severnega Porenja-Vestfalije podaril avto, ki je bil dobitek na posebni loteriji podjetja Haribo.

Preberite še: Tesla bo začela polnjenje drago zaračunavati: kar 55 evrov na uro za 'nepotrebno polnjenje'

BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja