Še ena nova znamka na trgu? Niti ne. Toda ime je res novo (vsaj za večino). Kaj bodo ponudili?

15. 3. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Najprej bo nekaj zmede, čeprav v Sloveniji verjetno precej manj. Znamka, ki se je nekoč imenovala SSangYong, se je preimenovala v - KG Motor (KGM). Ampak tradicionalno ime na nekaterih trgih ostaja. Tudi pri nas, saj ima menda znamka dovolj tradicije!

Kljub zmedi z imenom je bolj pomembno dejstvo, da so Južnokorejci prestavili v prestavo višje in letos bosta na trgu vsaj dva nova modela. Prvi je električno gnan Torres EVX, ki je sorodnik še vedno svežega bencinsko gnanega modela. In drugi je njegov sorodnik - poltovornjak 0100 (vsaj trenutno velja takšno poimenovanje). Ki bo, ko bo na trgu, vsaj pri nas tudi prvi električno gnan poltovornjak. Čeprav tudi v tem segmentu gneča postaja vse bolj izrazita. Pa to menda še zdaleč ni vse ...

Torres kmalu z električnim bratom ...

KGM Torres EVY

KGM Torres EVY

KGM

Torres EVX so ravno predstavili javnosti - v osnovi si s svojim klasično gnanim 'bratom' deli kar precej tehničnih in oblikovnih podrobnosti, glavnina razlik pa se seveda skriva v pogonu. Tudi EVX sicer ostaja le prednje gnan model, toda za pogon so se pri skpini KG obrnili po pomočk znamki BYD. Tako so Kitajci prispevali motor, menjalnik, baterijo in vso nadzorno elektorniko za 4,7 metra dolgega križanca. Poganja ga torej motor s 152 kW (206 KM) in zelo spodobnimi 339 Nm navora. To omogoča dobrih 1,9 tone težkemu križancu pospešek do 100 km/h v dobrih osmih sekundah. Doseg? 462 km (WLTP) pravijo, energijo pa črpa iz baterije (LiFePo) s 73,4 kWh zmogljivosti. EVX naj bi v nekaj mesecih dosegel tudi slovenske salone.

Najbolj zanimiv bo prihod e-poltovornjaka

Poltovornjak KGM O100 prihaja do konca leta.

Poltovornjak KGM O100 prihaja do konca leta.

KGM

Malce manj je znano o njegovem zanimivem bratrancu, torej o prvem električnem poltovornjaku 0100, ki naj bi prišel na trg enkrat do konca tega leta. Pri KGM-u so za zdaj še precej skopi s podatki, znano je le, da bo prvi Korejski poltovornjak (in verjetno prvi te vrste v Evropi) nastajal na Torresovi platfromi s podaljšano medosno razdaljo. In da bo v nasprotju z donatorjem imel dvomotorno verzijo, torej štirikolesni pogon. To pomeni, da bi lahko bila sistemska moč vsaj okoli 200 kW, zato bo potreboval tudi baterijo z večjo zmogljivostjo. To pa je tudi edini konkreten podatek, saj pri KG-ju pravijo, da bo zmogljivost dobrih 80 kilovatnih ur, kar bi lahko bilo vseeno dovolj za doseg blizu 500 km. Pickup bo imel torej podaljšano medosno razdaljo (glede na EVX-a), tako da je pričakovati dolžino blizu petih metrov.

KGM O100

KGM O100

KGM

KGM pa ima še več železa v ognju

Sicer pa naj bi KGM ali pa SSangYong, kakor vam ljubo, kmalu spravil na trg poleg EVX-a še priključno hibridno verzijo Torresa (seveda s  tehnologijo BYD), čeprav datumov še ni. V načrtu je še večji, robustnejši terenec KR10, sledil pa naj bi mu še električno gnani model srednjega velikostnega razreda s kodnim imenom F100, ki pa bo verjetno na trgu šele leta 2025. Morda pa lahko v enem in drugem iskali tudi naslednik za zdaj že zelo zrelega Koranda in Rextona. Le veliki poltovornjak Grand Musso bo ostal tak v proizvodnji še kar nekaj časa. Kmalu naj bi v Evropo prišel še najmanjši Tivoli, ki je pred koncem leta doživel drugo, bolj resno prenovo.

KGM F100

KGM F100

KGM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja