Slovenske železnice med kruto realnostjo in pobožnimi željami
Promet skupaj z industrijo najbolj izdatno prispeva k podnebnim spremembam, avtomobili, tovornjaki in avtobusi namreč proizvedejo več kot 70 odstotkov vseh izpustov toplogrednih plinov. Učinkovita rešitev je na dlani: tovornjake in potnike – na vlake. Pri zelenem prehodu v Sloveniji bi morale ključno vlogo torej odigrati Slovenske železnice. Dokument, ki smo ga neuradno pridobili na Dnevniku, priča o tem, da je nacionalni železniški prevoznik danes svetlobna leta oddaljen od svojih ambicioznih ciljev.
Medtem ko ima povprečni vlak v Sloveniji v vsakem trenutku dve tretjini prostih sedežev, to ne velja za konice: takrat so vlaki prenatrpani. Polnijo jih predvsem dijaki in šolarji. (Foto: Jaka Gasar)
Evropska komisija je v načrtu za enotni evropski prometni prostor določila ambiciozne prometne cilje. Sledeč začrtanemu zelenemu prehodu želi do leta 2030 prepolovi...