Za razumevanje pesniškega kreda, ki ga od prvenca Darilo (2006) pa vse do zadnje tu obravnavane šeste zbirke Jezik je ključ zasleduje Milan Šelj, si izposodimo prispodobo. Družbo, v kateri živimo, si predstavljajmo kot narcisa, kot nekoga, ki si ustvari lastno iluzijo stvarnosti in zanika vse, kar ni v skladu s to zlikano podobo, ki jo gradi o svetu in sebi. Taka družba je rigidna, toga, statična, tudi homofobna. Šeljevo pesniško prizadevanje se priključuje večdesetletnim emancipatornim naporom LGBT-skupnosti, da bi to izkrivljeno ogledalo razbili, zato ob estetiki vztrajno zasleduje tudi etiko in samopotrditveno funkcijo posameznika in skupnosti. Z drugimi besedami, če si je družba zgradila iluzijo o heteronormativni čistini, kjer za homoseksualce in homoseksualke ni mesta, potem se je bila ta skupnost iz preživetvene nuje primorana zateči k najbolj otipljivim dejstvom lastnega obstoja – lastnemu telesu in želji – in ju v znamenje upora spraviti v umetnost, tudi v poezijo. Zavesten zaris zoper izbris: »Stopi iz vrste nevidnih in korakaj z nami. / Po premici in ne v cikcak ali začarani krog. / Pa ne zato, ker nas bodo šteli, / temveč zato, da boš na svojem mestu / tudi ti.«
Milan Šelj
Jezik je ključ (Foto: )
Natanko v to logiko se vklapljajo v (čutni) vsakdan močno zasidrane pesmi pričujoče zbirke, formalno členjene na štiri dele, vsebinsko pa na dve komplementarni polo...