V Nemčiji uvajajo cone z 20 km/h, razlog za to pa utegne marsikoga presenetiti

30. 11. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Obstaja tudi druga plat teh con: v njih bo mogoče odstraniti del semaforjev, kar bo morda poenostavilo in pohitrilo vožnjo.

Tudi na predelih nekaterih slovenskih mest je mogoče opaziti cone z omejitvijo hitrosti na 30 km/h, predvsem v stanovanjskih območjih z visoko stopnjo poselitve.

Mnenja glede uvedbe pri tem so deljena, v Nemčiji pa so šli še korak dlje.

V nekaterih nemških mestih v želji, da bi omejili promet ter hkrati povečali varnost, sprejemajo še bolj drastičen ukrep – uvajajo namreč cone z največjo dovoljeno hitrostjo 20 km/h.

kolesarji-cesta

Eden izmed razlogov za uvedbo omenjenih con, ki so predvidene tudi v Stuttgartu in Frankfurtu, leži v varnosti kolesarjev. Doslej so avtomobili s hitro vožnjo prepogosto ogrožali kolesarje, jih prehitevali in izrivali s cestišča.

S tem ko bo hitrost omejena na 20 km/h, bodo avtomobili praviloma počasnejši od kolesarskega prometa.

Po nemški zakonodaji gre za koncept »komercialnih con z zmanjšanim prometom«, kjer je dovoljena največja hitrost od 5 do 30 km/h.

"Cilj je manj nesreč in boljše sobivanje med vozniki in kolesarji," je ob tej priložnosti pojasnil Heiko Nickel, tiskovni predstavnik oddelka za mobilnost v frankfurtski mestni hiši in dodal: "Vozniki trenutno določajo hitrost, pogosto prehitevajo kolesarje in pritiskajo nanje."

kolesarji-cesta

Po njegovih besedah bo imela uvedba con minimalen vpliv na transportni čas, saj bodo sprva cone pokrivale le kratke proge v mestnem središču, kjer je povprečna hitrost že tako zelo nizka.

»Gre za ulice, kjer avtomobili zapeljejo v parkirne hiše, oziroma mesta z intenzivnim gibanjem oskrbovalnih in kurirskih vozil,« je pojasnil in dodal, da bodo imeli vozniki tudi na teh lokacijah določeno ugodnost.

Na omenjenih območjih bodo ob uvedbi ostrejše omejitve hitrosti namreč odstranili del semaforjev, zato naj bi se vozniki čeznje prebili hitreje kot do sedaj.  

Preberite še: To je novi Dacia Duster, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto! Kaj pa cena?

BONUS VIDEO: Prisluhnite najbolj zanimivim izkušnjam dveh izvrstnih slovenskih dirkačev!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja