Kodiaq in Superb sta tik pred vrati. To za zdaj vemo o njunih cenah

20. 1. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Kodiaq in Superb sta tik pred vrati. To za zdaj vemo o njunih cenah (foto: Škoda)
Škoda

Oba avtomobila spadata med najtežje pričakovani (dostopni) novosti leta 2024, zato marsikoga zanima, kakšne bodo cene v Sloveniji. In čeprav slednje še niso bile objavljene, imamo vedno bolj jasno predstavo, kje naj bi se gibale.

 
Pri slovenskem uvozniku za znamko Škoda se jim zagotovo smeji. Škoda Octavia je bila pri nas namreč najbolje prodajan avtomobil v lanskem letu, leto 2024 pa bo pospremljeno še z dvema adutoma – Kodiaqom in Superbom. Oba veljata za prostorska »čudeža« v svojih segmentih, s sodobno tehnologijo, ki združuje tako obetavnega priključnega hibrida, kot stari dobri dizel, pa sta zagotovo zanimiva širšemu krogu avtomobilske javnosti.

Škoda

Glede na to, da smo oba preizkusili tudi že v praksi, dvomov o tem, da gre za odlična izdelka zagotovo ni. Zagotovo pa leži senca dvoma nad dejstvom, da avtomobila, ki bi si jih želela večina slovenskih družin, ne bosta poceni. Koliko pa bosta dejansko stala?

Kot že rečeno v uvodu, cen za slovenski trg še ni, oziroma javnosti niso znane. Za več informacij smo se obrnili tudi na slovenskega uvoznika, a oprijemljivejših podatkov, do zaključka članka, žal nismo dobili. So pa zato dobra referenca za to drugi evropski trgi, kjer so spletni konfiguratorji za oba modela že aktivni. Za primerjavo bomo vzeli Nemčijo in (domovino) Češko.

Škoda Auto

Škoda Kodiaq

Nemška spletna stran navaja, da se novi Škoda Kodiaq prične pri 45.500 evrih. In kaj kupec dobi za ta denar? Glede na to, da je Kodiaq trenutno na voljo z le dvema dizelskima motorjema, gre za preverjeni dvo litrski turbo dizelski agregat s 110 kilovati (150 KM), sprednjim pogonom in samodejnim, sedem stopenjskim menjalnikom.

Oprema je sicer osnovna, a še zdaleč ne skopa, saj vključuje večino varnostnih sistemov, LED žaromete, tempomat, 10 palčni zaslon, 18 palčna platišča, kamero za vzvratno vožnjo, in še marsikaj drugega. Na Češkem bo potrebno za (trenutno) osnovnega Kodiaqa z nekaj manj serijske opreme kot v Nemčiji, odšteti 1.040.000 čeških kron, kar nanese dobrih 42.000 evrov.

Škoda

Škoda Superb

Dokaj podobna zgodba je s Superbom. Nemci navajajo osnovno ceno 43.350 evrov, za avto z 1.5 litrskim blagohibridnim bencinskim motorjem, ki zmore 110 kilovatov (150 KM) ter sedem stopenjskim samodejnim menjalnikom. Zgodba z opremo je dokaj podobna kot pri Kodiaqu, v oči pa bode dizelsko doplačilo, ki znaša 4.100 evrov za motor z enako močjo.

Češki konfigurator sicer pravi, da je osnovni Superb (govorimo izključno o karavanski različici) na voljo od 1.035.000 čeških kron (42.800 evrov) naprej, a mi ob dejstvu, da je trenutno na Češkem za Superba na voljo le dizel, nikakor ni uspelo priti pod 1.170.000 čeških kron (47.250 evrov), kolikor znaša cena avtomobila z osnovnim dizelskim motorjem.

Kaj se nam torej obeta pri nas?

V tem trenutku je sicer težko reči, koliko bosta oba avtomobila stala v Sloveniji, a se lahko tolažimo z dejstvom, da je slovenskemu uvoniku vedno uspelo izpogajati precej ugodne cene za praktično vse modele. Kljub temu se zdi, da pod štirideset tisočakov vsaj s trenutno motorno ponudbo ne bo šlo.

Škoda Auto

Dodatna referenca je lahko morda Škoda Octavia Combi, ki je na češkem na voljo od 26.700 evrov naprej, model Ambition z 1.5 TSI motorjem pa za dobrih 29.000 evrov. V Nemčiji stane Octavia Combi Essence 1.5 TSI 31.660 evrov. V Sloveniji se Škoda Octavia Combi 1.5 TSI Ambition začne pri 25.600 evrih, medtem ko je na ceniku najbolj osnovna postavljena celo pod 24 tisočakov.

Kaj se nam torej obeta pri Kodiaqu in Superbu? Najbrž nekoliko nižje cene, kot na nemškem in češkem trgu, a cenovnih čudežev najbrž ni za pričakovati. Očitno je trenutna realnost, da dveh (najbrž) najbolj uprabnih, družinskih avtomobilov pod 40 tisočaki ne bo moč dobiti. Kljub temu je na tem mestu potrebno poudariti, da gre v zgornjem članku zgolj za špekulacije in predvidevanja. Morda pa nas vseeno čaka prijetno presenečenje.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel