Kako je ta slovenska voditeljica s Honde presedlala na Fiata, ga zamenjala za Renaulta in pristala na Audiju

10. 2. 2024 | Nika Arsovski
Deli

"Fant živi v Zagrebu in ljubljanska 'gužva' je v primerjavi z zagrebško prava poezija."

Laskavi naziv slovenski avto leta 2024 je pripadel Renault Australu. A če ste spremljali podelitev ali pregledali slike, vam je verjetno poleg jeklenih konjičkov v izboru padla tudi simpatična voditeljica Ula Furlan.

Manekenka, igralka in televizijska voditeljica je tudi sicer prava zakladnica zgodbic, ko beseda nanese na avtomobile. Ti so namreč njeno poglavitno prevozno sredstvo, njen Audi A4, ki ga je nasledila od mame, pa ji na poteh v Zagreb predstavlja tako sredstvo za samorefleksijo, kot tudi varen prostor za od srca in grla odpete najljuše refrene. 

SLOVENSKI AVTO LETA 2024

Pred časom ste vodila prireditev Slovenski avto leta, kako domača ste sicer na avtomobilističnem področju?

Uh, podkovana z vsemi kapacitetami voznega parka nisem nikoli, sem pa vedno bolj v stiku z avto svetom, ki odpira vpogled na eno izmed dinamik življenja. Od dizajna skozi umetnost vse doživetja vožnje in zmogljivosti, ki jih človek uresniči v enem samem konkretnem projektu, kot je avtomobil. Lani sem sodelovala z BMW-jem ob predstavitvi novega M5 v Rovinju, dva tedna zapored. To je bil odličen vpogled v avtomobilski svet. 

Preberite tudi

Brez katerega prevoznega sredstva pa si ne predstavlja vsakdana?

Zagotovo brez avtomobila. Čeprav bi kot mestna srajca morala reči kolo. (Smeh) A kaj ko živim v stanovanju brez kleti, medtem ko v Ljubljani odtujena kolesa niso redkost.

Imam tudi Urbano, ki jo srednje dobro koristim. Če sem iskrena, raje kot javni prevoz izberem sprehod do centra. Živim na začetku Šiške, zato mi to vzame vsega 15 minut. Je pa res, brez avtomobila bi bilo moje življenje precej težje. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ula Furlan (@ulaf)

Vas gneča na ljubljanskih cestah ne zmoti? 

Mislim, da se je potrebno 'naštimat', da te tudi ta gneča ne premakne preveč. Fant živi v Zagrebu in ljubljanska 'gužva' je v primerjavi z zagrebško prava poezija. Tisto je šele kaos. Zagreb je namreč precej večji, tja pa potujem tudi večkrat mesečno. Tako bom rekla, naš promet pritiče veličini našega mesta. Kapacitete se ne širijo s tolikšno kapaciteto, kot se širi frekvenca prometa.

Sicer pa so večpasovnice v Zagrebu precej bolj kaotične, sploh, ko se ljudje odpravijo s službe. Nekaj mesecev sem živela tudi v Parizu, ki je bil prav tako dober trening za živčke. Ko se promet po uro in več v tunelu na šestpasovnici nikamor ne premakne. 

SLOVENSKI AVTO LETA 2024

Že prej ste omenili Urbano, kako blizu vam je sicer uporaba javnega prevoza? 

Nazadnje sem ugotovila, da lahko z Mastercardom plačam vožnjo z avtobusom, kar je zame sploh praktično. Sem namreč človek, ki ne ve, kje ima kartico za v knjižnjico vem pa, kam sem pospravila kreditno kartico.

Nazadnje sem se z avtobusom odpeljala v Savlje po bioeko hrano. Savlje so na pol kmetijske, na pol urbane, le nekaj kilometrov iz središča mesta. Tam imaš dobro solato, vino, zeljenjavo pa domače pašte. Včasih ne potrebuješ izleta na morje, dovolj je že, da se odpelješ le lučaj iz mesta in si napolniš dušo. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ula Furlan (@ulaf)

Koliko časa pa že imate vozniški izpit? 

Uf, naredila sem ga takoj pri 18. letih. Saj veste, svoboda, samostojnost itd. 

Pa vam še danes pomeni to, kar vam je nekoč? 

Seveda. V avtu preživim kar precej časa sama, že ko se vozim v Zagreb kakšno uro in pol. V tem času si zavrtim kak podcast ali pa sem v tišini, sama s svojimi mislimi. Lahko vodim notranji dialog ali pa se pripravim na nov delovni teden. Avtomobil je sredstvo, kjer se misli uredijo, kjer se lahko zderem ali si 'našopam' muziko. Je zatočišče emocij, ki jih doživim samo za volanom. 

SLOVENSKI AVTO LETA 2024

Katera situacija za volanoma pa vam je najbolj stresna? 

Hm, najbolj stresna je morda promet, ki ga ne poznam. Mesto, ki ga ne obvladam. Pa vozniki s slabo energijo. Dajmo, ljudje, 'langsam' (počasi, nemško, op.p.). Stres mi povzročajo vozniki, ki oddajajo agresijo. Tisti, ki se prilepijo na zadek tvojega avtomobila. Nisem oseba, ki se udomači na levem pasu, a če je za prehitet sedem kamionov - srček - kam naj se ti pa umaknem?! 

Kako drugačno pa je vzdušje v zagrebškem prometu? 

Zagrebčani vozijo bolj dinamično, precej bolj hitro. Brez problemov nekaj km čez omejitev, tudi po mestu. Center se mora gibat. Jim tudi ni težko ustavit, kar “sredi štiripasovnice” in raztovorit prtljažnika. Kar se tega tiče, so zelo na 'free'. Je pa tudi druga plat tega. Ko fant pride v Ljubljano in čaka na prehodu za pešce, ga vsakič znova navdušijo vozniki, ki se približujejo prehodu in mu z roko nakažejo, naj gre kar čez. V Zagrebu tega ni. (smeh) 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ula Furlan (@ulaf)

Se strinjate, da se ljudje za volanom sicer obnašamo drugače kot sicer? 

Ja, to je zanimiva misel. Seveda je veliko odvisno od našega razpoloženja, pa od tega, kateri del dneva je. Mene ponese tudi dober komad na radiu. Zagotovo pa nam jeklena kletka vdahne nekaj več suverenosti in razpihne naš karakter. V avtomobilu moramo sprejeti veliko hitrih, sprotnih odločitev in te veliko povedo o tem, kakšni smo. To je dober pokazatelj tega, kako človek funkcionira. 

Kaj vam je pomembno pri nakupu avtomobila?

Uh, veste, že odkar pomnim, vozim vozila družinskih članov. Moj prvi avtomobil je bila Honda Civic, ki mi jo je podaril oči, ko je menjal avtomobil. Potem sem presedlala na tetinega Fiata Punta, ki je ona kupila Nissan Micro.

Zatem mi je bratranec dal svojega Renault Twingota, saj je sam kupil Clia. Nazadnje pa je najdlje na pozornost čakal mamin avto, saj je RTV blizu in ga lahko osvojim peš, vmes se je zgodila še korona, avto pa je prijazno obstal. 

SLOVENSKI AVTO LETA 2024

Torej ste zdaj voznica Audija? 

Tako je, Audi A4 s 170.000 prevoženimi kilometri, kar za strica Nemca pravijo, da ni nič. Je vzdržljiv, varčen, v mojem finančnem okviru. Saj razumem navdušenje nad fantastičnimi vozili za sto tisočakov, a po Zagrebu se pogosto vozim s fantovim Citroenom C4 – njega spominja na 'batmobil' in Bruca Wayna. Je ves nov in postaven in njegov. Meni je pomembno, da imam predvsem avto, ki ga suvereno vozim, ne pa, da se med vožnjo malo znojim in oprezam, da se mu kaj ne bi pripetilo.  Avtomobil je sredstvo, ki ti pomaga živeti, ne pa nekaj, kar ti bo povzročalo skrbi. 

Kater pa je vaš sanjski avto? 

Morda kar BMW M5. To je res avion, privat jet. Samo še stevardesa manjka. Krasen Mestni mini zmogljivec bi bil pa recimo Mini Cooper. (smeh) 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BMW Slovenija (@bmwslovenija)

Katera pa je bila doslej vaša najbolj kaotična vožnja? 

Uh, ne spomnim se. Mi je pa v spominu ostala najlepša vožnja, po Islandiji. Tja sem se odpravila s Kompasom in Islandija me je resnično navdušila. Ni gneče, ni veliko turistov. Kar imajo turističnih kapacitet, jih imajo, novih ne nameravajo graditi. In to se čuti. Ceste so prostrane, po njih veje islandski veter.

No, pravo nasprotje kaosu v Tuniziji ali Turčiji. Ali pa na Filipinih. Tam se vsi naokrog prevažajo z motornimi rikšami. In ko se ob enih popoldan konča pouk, so v vasici, kjer smo snemali šov Survivor, učitelji srknili kozarček šnopčka, pa pičili na karaoke. Kaos, vam pravim. (Smeh) 

Preberite še

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol