Volkswagen spet preseneča, a ne še takoj ...

19. 12. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Kot vse kaže, se bo malemu električno gnanemu modelu, ki so ga poimenovali ID.2all pridružil še mestni športni terenec, ki je zaenkrat še brez imena. Po kratki tradiciji, pa bi lahko povzel dodatek X.

Da bodo za uspešno rast zanimanja in prodaje e-avtomobilov, morali trgu predstaviti še cenovno dostopen baterijsko električni model, je bilo pri Volkswagnu jasno vsem že nekaj časa. Šele letos spomladi pa so načrte konkretizirali in predstavili študijo ID.2all, ki lepo predstalja, kako so si pri Volkwagnu zamislili električni prihodnost v razredu, ki ga tako dobro obvladajo.

Po ID.2 še njegov terenski bratranec

Volkswagen ID.2

Volkswagen ID.2

Volkswagen

Gre namreč za model, ki bo z zunanjimi domenzijami konkuriral trenutnemu modelu Polo (4,05 metra), prostorna notranjsot pa bo bliže večjemu Golfu (ki poleti dobiva konkretno prenovo, zadnjo v zgodovini). To seveda omogoča nova platfroma MEB Entry, kjer so pogonski koncept premaknili naprej (motor spredaj, pogon spredaj). S tem sprostili prostor v kabini in predvsem v prtljažniku, ki bi naj meril kar 490 litrov (Golf 8 sprejme recimo za 381 litrov prtljage)!

Cross bo gnan le na prednji kolesni par

VW ID.2

VW ID.2

Volkswagen

Zdaj so pri Volkswagnu presentili in razkrili, da se bo novemu modelu pridružil še kompaktni SUV ali športni terenec, ki si bo z ID.2all delil platformo in pogone, pa verjetno še zasnovo notranjosti. Silhueta, ki so jo predstavili razkriva visoke boke in izrazit C stebriček s tremi paralelnimi vdrtinami. Novinca bodo predstavili verjetno šele konec leta 2025, začetek proizvodnje bo predvidoma leta 2026. Zanekrat so bili pri VW tudi redkobesedni okoli imena. Zelo mogoče pa je, da bo prevzel nomenklaturo - Cross, s črkami in števlkami torej: ID.2 X.

Doseg blizu 450 km

Novinec bo zagotovo prevzel platformo in pogone, vključno z medosno razdaljo (2,6 metra), verjetno pa bo ponujal nekaj več prostra z nekaj dodatnimi centimetri v dolžino, zrasla pa bo tudi oddaljensot od tal (verjetno kakšnih 17-18 cm). Glede na sorodno tehniko, bo tudi X prevzel tri izvedbe motorjev in dva tipa zmogljivosti baterije. Z največjo bi naj bil doseg ID.2 okoli 450 km, X pa se bo moral glede na slabšo aerodinamiko in dodatno maso zadovoljiti z nekaj skromnejšim dosegom.

In kaj pripravlja konkurenca?

Citroen e-C3

Citroen e-C3

Citroen

Sicer pa bo ID.2 del družine malih in dostopnih e-modelov v celem koncernu - Cuprin model se bo imenoval Raval, Škoda pa še ni razkrila imena. Ko bodo na trgu vsi, bo ponudba v segmentu do 25 tisočakov končno sprejemljivejša. Poleti prihaja Citroen C3, kmalu tudi nova Fiatova Panda, drug leto bo na trgu že Renaultov R5, prihod v ta segment najavlja celo Tesla, ... Ob vseh prihajajočih kitajskih znamkah seveda. No, ID.2 X bo seveda cenovno malce odskočil - še vedno pa bi naj bi veljal pod 30 tisočaki.

Cupra Raval

Cupra Raval

Cupra

Hitro po letu 2025 pa bodo na vojo tudi že prvi modeli, ki bodo presegli magično mejo 20 tisočakov - na primer e-C3 z najmanjšo baterijo, pa novi Renaultov Twingo, o takem modelu resno govorijo tudi pri Volkswagnu. Zagotovo pa bodo tudi v tem cenovnem segmentu štrene uveljavljenim resno mešali kitajski proizvajalci.

Preberite še: Ta slovenska voditeljica je strastna motoristka: najprej je vozila Hondo, zdaj vozi Moto Guzzi, a branila se ne bi niti Harleyja

BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja