Za manj emisij bi morala avtomobilska industrija porabiti več ... usnja!

8. 12. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Organizacija One 4 Leather trdi, da okolju prijazni in reciklirani materiali, ki jih avtomobilske znamke uporabljajo in oglašujejo, sploh niso tako "zeleni".

Usnjena notranjost avtomobilov je priljubljena opcija, ki prinaša številne prednosti. Videti je prestižno in elegantno in je "obvezna oprema" dražjih modelov pri mnogih znamkah, je trpežnejša (čeprav je tudi tkanina v avtomobilih danes  neprimerljivo boljša kot včasih) in lažje jo je očistiti. Res je tudi, da je usnje potrebno vzdrževati, da ne razpoka in da je lahko poleti izjemno vroče, v zimskih mesecih pa mrzlo. A očitno je ta material prava izbira, če želite z vašim avtomobilom obvarovati okolje.

<p>Udobje v prvi vrsti: na najvišjem nivoju</p>

<p>Udobje v prvi vrsti: na najvišjem nivoju</p>

Urban Bat

Po podatkih Svetovnega sklada za naravo (WWF) ni nobeno govedo rejeno zgolj za usnje. Vse kože so stranski produkt mlečne in mesne industrije - samo zaradi slednje vsako leto umre 331 milijonov glav živine, kar proizvede 2,18 milijarde kvadratnih metrov usnja. Če bi vse te kože zložili na kup, bi po volumnu bil ta velik za dva Mt. Everesta!

Profimedia

Kar 40 odstotkov vseh kož konča kot odpadek, medtem ko jih avtomobilska industrija predela okoli 18 odstotkov. Tukaj torej obstaja potencial za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida. Če bi se potreba po usnju v avtomobilski industriji povečala za 10 odstotkov, bi porabili 3,5 milijona kož več, kar bi zadostovalo za notranjost 1,1 milijona novih avtomobilov in privarčevalo več kot 64 milijonov kilogramov izpustov ogljikovega dioksida.

<p>Zadnja klop je sicer udobna in dovolj prostorna, a tudi preveč ravna, tako da ima človek občutek, kot da sedi na pravi klopi.</p>

<p>Zadnja klop je sicer udobna in dovolj prostorna, a tudi preveč ravna, tako da ima človek občutek, kot da sedi na pravi klopi.</p>

Uroš Modlic

Dodajajo še, da mnogi proizvajalci kot bolj ekološko alternativo usnju oglašujejo iz poliuretanskih in PVC materialov. Zelena, eko in veganska usnja običajno vsebujejo le majhen odstotek naravnih materialov (gobe, zelenjavna vlakna in podobno) in več kot 80 odstotkov plastike. Lahko torej v prihodnosti pričakujemo električne avtomobile, katerih notrajnost bo oblečena v usnje "od tal do strehe"? Ampak, kaj bo potem dodatna oprema, če bo usnje spadalo v serijsko?

Preberite še: Kako je živeti s Teslo Model S z največ prevoženimi kilometri na svetu?

BONUS VIDEO: Navdihujoča zgodba naše vrhunske balerine: ona je to, kar je Luka Dončić v košarki

 

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja