Iz ideje ustanoviteljev, da ustvarijo nekaj, kar bo vsakodnevno pomagalo ljudem, je zrasla zgodba o uspehu. V ravno pravem času je njihove prve iskalnike predmetov na trg katapultirala platforma kickstarter, danes pa je uspeh rezultat trdega dela celotne ekipe zaposlenih, bližnjih poslovnih partnerjev ter zunanjih sodelavcev in dobaviteljev, pravijo v podjetju. Chipolo ponuja tri linije produktov. Osnovno sestavljata iskalnik ključev Chipolo One in iskalnik denarnic Chipolo Card. Leto 2021 je bilo za Chipolo prelomno, saj je postalo eno od treh zunanjih podjetij, ki se je pridružilo Applovemu ekosistemu. Najprej so lansirali iskalnik predmetov Chipolo One Spot, ki deluje ekskluzivno z aplikacijo Apple Find My. Januarja 2022 pa so dodali še iskalnik denarnic Chipolo Card Spot, ki prav tako deluje samo z aplikacijo Apple Find My in pomaga poiskati založene ali izgubljene denarnice.

Sodelovanje z Applom in Googlom

»Za sodelovanje z Applom smo se odločili, ker smo poskušali čim bolj povečati svojo iskalno skupnost,« razložijo v podjetju, ki ga vodi Primož Zelenšek, mladi menedžer leta 2022. Skupnost je z Applovo storitvijo Find My zajela kar milijardo ljudi, ki lahko posodobijo lokacijo izgubljenega predmeta, medtem ko bi Chipolo sam dosegel le nekaj milijonov uporabnikov. Letos pa so poslali na trg še tretjo linijo v sodelovanju s podjetjem Google. Chipolo One Point in Chipolo Card Point sta iskalnika ključev in denarnic, ki delujeta ekskluzivno z Googlovo aplikacijo Find My Device. Z njeno pomočjo lahko predmete zdaj iščejo tudi uporabniki Androida. Obe liniji produktov, tako Spot kot Point, omogočata uporabnikom, da lahko najdejo ne samo založene stvari, ampak tudi izgubljene stvari kadar koli s pomočjo mreže Googlovih oziroma Applovih uporabnikov.

Chipolo največji delež, okoli 50 odstotkov prihodkov, ustvari v Ameriki in 40 odstotkov v Evropi. Zelo dobro delajo na Irskem in v Skandinaviji. Lani so ustvarili skoraj 7,5 milijona evrov prometa (v letu 2021 6,1 milijona in leta 2020 4,2 milijona). »Dobiček nam ni na prvem mestu, najbolj nas zanimata razvoj in položaj na trgu«, pravijo v podjetju, ki raste brez zunanjih investicij, zato so ocenili, da za financiranje zaloge potrebujejo dobiček v višini 8 odstotkov EBIDTE, katerega po večini dosegajo. Letošnje leto je bilo za podjetje zelo težko, ker so vse stavili na nov produkt, ki deluje znotraj Googlovega ekosistema Google Find My Device. Storitev je bila najavljena v maju, potem pa jo je Google premaknil za nedoločen čas. Chipolo bo zaradi tega ob 2 do 2,5 milijona evrov prometa in večino dobička. Njegov cilj je doseči enake prihodke kot lansko leto z bistveno manj dobička.

Proizvodnja na sedežu v Trbovljah

Na sedežu v Trbovljah skrbijo za celoten razvoj izdelkov, od strojne do programske opreme. Tu imajo tudi oblikovalsko, spletno, marketinško in prodajno ekipo, administracijo in logistiko ter popolnoma avtomatizirano proizvodnjo. Chipolo ima v stoodstotni lasti ameriško podjetje Chipolo Inc. s sedežem v New Yorku, preko katerega poteka prodaja na ameriškem in kanadskem trgu ter na Amazonu. Zaradi prodaje preko Amazona so ga tudi ustanovili, ker leta 2017 slovenska podjetja na tej prodajni platformi še niso mogla odpreti računa, pojasnjujejo. V ZDA imajo približno deset zaposlenih, v Sloveniji pa nekaj več kot šestdeset. Podjetje je v Zasavju med najboljšimi zaposlovalci. Trenutno imajo vsi oddelki dovolj zaposlenih, tako da nadaljnje širitve ekipe ne načrtujejo. V začetku jo je sestavljalo več lokalnih zaposlenih iz Zasavja, danes pa se v Trbovlje vozijo tudi sodelavci iz Ljubljane, Maribora, Krškega, Prebolda in drugih krajev.

Na vprašanje, kako vidijo prihodnost v naslednjih petih do desetih letih, v Chipolu odgovarjajo, da se bo podjetje zagotovo spremenilo in postalo še stabilnejše in večje. Na to bo najbolj vplival nov strateški lastnik, saj so začeli iskati strateškega partnerja, ki bi odkupil celotni delež podjetja. Iščejo partnerja, s katerim bodo hitreje razvijali nova tržišča in povečevali tržni delež na obstoječih trgih. Želijo tudi hitreje razširiti produktni portfelj in vstopiti v nove prodajne vertikale. Razmišljajo o izdelkih za potovanja, o sledilnikih prtljage, še ena obetavna kategorija pa je iskanje koles, ki so čedalje dražja. S tega vidika verjamejo, da se bo izdelčna kategorija sledilnikov osebnih predmetov še razvijala. »Zelo dobro se je začel razvijati segment, kjer naše znanje tržimo večjim podjetjem, jim svetujemo in jim pomagamo razvijati produkte, ki so podobni našim produktom. Rezultati tega segmenta se že kažejo, večji preskok pa bo viden v naslednjih letih,« sklenejo v Chipolu.