To megajahto bodo kmalu razrezali na dva dela, razlog za to pa vas bo presenetil

1. 12. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Že res, da jo bodo prerezali, a končni rezultat bo precej bolj bahav od prvotnega stanja. 

REV Ocean je morda ena najbolj impresivnih jaht, kar jih je oz. b kdaj izdelanih. Projekt največje megajahte na svetu, istočasno pa tudi največje raziskovalne platforme na svetu, je namreč že nekaj časa na pavzi.

Leta 2019 je njen trup zapustil ladjedelnico v Romuniji, a že 2021 se je proces izdelave ustavil zaradi slutnje o finančni krizi.

Dveletni premor je spodbudil resna ugibanja, o tem, da REV Ocean morda nikoli ne ugleda luči sveta. Očitno, pa je ideja o izdelavi razkošne jahte še kako živa.

REV Ocean

Pred mesecem dni je namreč odjeknila novica, da bodo trup 183-metrske megajahte prerezali na dvoje. Vse z namenom, da bi dodali še 12-metrski podaljšek na sredini, ki bi pripomogel k boljši plovnosti.

Če poenostavimo: ladja v prvotni zasnovi je bila prekratka in preozka, da bi lahko vzdržala v pogojih, za katere je namenjena.

Naročnik, ki stoji za projektom je namreč Kjell Inge Røkke, najbogatejši Norvežan in strasten okoljevarstvenik. Milijarder verjame, da bo megajahta najplemenitejši, najdrznejši in potencialno najbolj koristen pomorski projekt za človeštvo.

In zato mu 500 milijonov dolarjev, kolikor je znašala prvotna ocena stroška izdelave ladje ni kratila spanca. Dodaten strošek podaljška sicer še ni znan, a poceni prav zagotovo ne bo. 

REV Ocean je zasnovana kot raziskovalno plovilo, predvsem, kot jasno navaja njegovo ime, kot čarterska platforma, ki lahko samofinancira svoje raziskovalne zmogljivosti.

Preprosto povedano, REV Ocean bo sprejel goste, ki bodo za plovbo bogato plačali, istočasno pa zbiral sredstva za različne odprave in raziskovalce. 

REV Ocean

Velikansko plovilo bo imelo na voljo kar osem laboratorijev, poleg tega pa je zasnovano z naprednim sistemom za zbiranje in recikliranje plastike.

Imelo bo tudi napredno oceanografsko opremo za preučevanje dogajanja pod gladino. Razširitev trupa bo omogočila dodatek namenskega podmorniškega hangarja in osmega znanstvenega laboratorija.

Na krovu bodo še bolnišnica, trije bazeni, številne restavracije in bari, dva helipada, konferenčne sobe, ladja pa bo imela sposobnost, kar 114-dnevne avtonomije na morju.

Dokončanje projekta je predvideno za 2025, prvo potovanje pa je predvideno v zaključku 2026. 

REV Ocean bo sicer uvedel zeleno tehnologijo za zmanjšanje svojega ogljičnega odtisa, čeprav bo, ironično, širitev trupa povzročila 32-odstotno povečanje porabe goriva, je zapisano v strokovni publikaciji. 

Preberite še: To je novi Dacia Duster, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto! Kaj pa cena?

BONUS VIDEO: Prisluhnite najbolj zanimivim izkušnjam dveh izvrstnih slovenskih dirkačev!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja